Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
BES5101 | İleri Beslenme 1 | 3+0+0 | 7 | Zorunlu |
Makro besin öğelerinin asimilasyonu ve kullanımları vurgulanmakta olup enerji dengesi, karbonhidrat, protein ve yağ metabolizmaları ve bunların sağlıkla olan etkileşimleri ders, tartışma ve öğrenci seminerleri şeklinde incelenmektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
BES5105 | Beslenme Araştırmalarında Kullanılan Yöntemler | 3+0+ | 7 | Zorunlu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
BES5102 | İleri Beslenme 2 | 3+0+0 | 7 | Zorunlu |
Mikro besin öğelerinin özellikleri, biyokimyasal ve fizyolojik fonksiyonları, vitamin ve mineral etkileşimleri ile yetersizlik belirtileri ile toksik etkileri ders, tartışma ve öğrenci seminerleri şeklinde incelenmektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
BES5104 | Seminer | 0+0+ | 6 | Zorunlu |
Beslenme ve Diyetetik alanında güncel bilimsel verilerin araştırması, değerlendirilmesi, tartışılması ve derlenen bilgilerin rapor halinde yazılıp ve sunulması |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
LEE5500 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ve Etik | 3+0+0 | 9 | Zorunlu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
BES5201 | Tez Çalışması 1 | 0+0+ | 30 | Zorunlu |
Danışman denetiminde bir tez konusunun belirlenmesi, konu hakkında literatürün taranması, materyal ve yöntemin belirlenmesi, verilerin toplanması ve analizi, verilerin raporlaması ve sunulması. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
BES5202 | Tez Çalışması 2 | 0+0+ | 30 | Zorunlu |
Danışman denetiminde bir tez konusunun belirlenmesi, konu hakkında literatürün taranması, materyal ve yöntemin belirlenmesi, verilerin toplanması ve analizi, verilerin raporlaması ve sunulması. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5012 | Beslenme Antropometrisi | 3+0+0 | 8 |
Beslenme antropometrisi, vücut yağı ve yağsız doku miktarının saptanması, uzunluk, çap, genişlik, deri kıvrım kalınlığı ölçümleri, biyoelektrik impedans analizi |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5013 | Beslenme Biyokimyası | 3+0+0 | 8 |
Besin ögelerinin metabolizma ve fonksiyonları, bazı biyomoleküllerin yapı ve özellikleri, biyokimyasal enerji dönüşümleri, vitamin ve kofaktörlerin biyosentezi, laboratuvar cihazlarında operasyon, yetenek ve sınırların belirlenmesine yönelik çalışmalar. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5014 | Mutfak Planlama ve Tasarımı | 3+0+0 | 8 |
İşletmelerde mutfağın yeri ve önemi, mutfak planlaması, mutfağın konumu ve fiziksel özellikleri, mutfak tasarımında optimizasyon, mutfakta kullanılan araç ve gereçler, mutfağın bölümleri, mutfak malzemelerinin bakım onarım ve temizliği, mutfak araçlarının yapımında kullanılan ana malzemeler, mutfak işletmelerinde sanitasyon, hijyen ve güvenlik, mutfak araçlarının çalıştırılmasında kullanılan güç kaynakları, yüzey kaplama ve izolasyonunda kullanılan malzemeler. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5015 | Menü Planlama | 3+0+0 | 8 |
Menü planlama ilke ve yöntemleri, menü planlamayı etkileyen etmenler, menü tipleri ve örnekleri, menü yönetimi ve denetimi |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5016 | Beslenme Antropolojisi | 3+0+0 | 8 |
Beslenmeyi etkileyen antropolojik etmenler, İnsan diyetinin orijini ve temel özellikleri, Tarihsel süreçte beslenme alışkanlıklarında oluşan değişiklikler |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5017 | Gıda Kimyası ve Analizleri | 3+0+0 | 8 |
Gıda bileşenleri, gıda ve çevresel koşullara bağlı gerçekleşen reaksiyonlar, analiz yöntemleri ve uygulamaları |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5018 | Toplum Beslenmesi ve Epidemiyolojisi | 3+0+0 | 8 |
Toplum beslenmesi, toplum sağlığı diyetisyeni ve beslenme epidemiyolojisi, beslenme durumunun saptanması yöntemleri, antropometrik ölçümler, klinik belirtiler, biyokimyasal ve biyofizik yöntemler, besin tüketim araştırmaları, sağlık istatistikleri; yaşa özgü mortalite ve morbidite hızları, vb., beslenme durumunu tarama testleri/araçları, antropometrik ölçümlerin uygulanması, bireysel besin tüketim araştırmasının uygulanması, değerlendirilmesi, rapor edilmesi |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5019 | Toplu Beslenme Yapılan Yerlerde Yönetim ve Organizasyon | 3+0+0 | 8 |
Toplu beslenme sistemlerinde yönetim ve organizasyon ilkeleri, yöneticinin özellikleri, yönetim kuram ve fonksiyonları, toplu beslenme yöneticilerinin sorunları |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5020 | Anne ve Çocuk Beslenmesi | 3+0+0 | 8 |
Dünyada ve Türkiye’de anne ve çocuk beslenmesinin önemi, gebelik döneminde beslenme, emziklilik döneminde beslenme, bebeklik (0-1 yaş) döneminde beslenme ve anne sütü (0-6 ay), bebeklik (0-1 yaş) döneminde beslenme ve tamamlayıcı beslenme (6-12 ay),bebeklik (0-1 yaş) döneminde beslenme ve inek sütü, formülalar ve diğer ticari ürünler, bebeklik döneminde sık görülen beslenme sorunları ve öneriler, büyüme-gelişmenin değerlendirilmesi ve izlenmesi, okul öncesi dönemde beslenme ,okul öncesi dönemde sık görülen beslenme sorunları ve öneriler, okul döneminde beslenme, adolesan dönemde beslenme, okul ve adolesan döneminde sık görülen beslenme sorunları ve öneriler, bebeklik, çocukluk ve adolesan dönemlerinde büyümenin değerlendirilmesi ve izlenmesi |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5021 | Klinik Beslenmede Sorunlar (Yetişkin) | 3+0+0 | 8 |
Kronik hastalıklarda beslenme sorunları, beslenme değişimlerinin etkileri, yaşam tarzı verilerinin toplanması, değerlendirme ve takibi |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5022 | Klinik Beslenmede Sorunlar (Çocuk) | 3+0+0 | 8 |
Klinik beslenmede sorunlar ve bu sorunlar ile hastalıklar arasındaki ilişki. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5023 | Beslenme Eğitimi | 3+0+0 | 8 |
İletişim kavramını, iletişim süreçlerini, iletişim türleri ve özelliklerini, özel gruplarla iletişimin özelliklerini, iletişim engellerini, farklı gruplara beslenme danışmanlığı verirken kullanılacak iletişim yöntem ve araçlarını, öğrenme kuramlarını, öğretim yöntemlerini, eğitim programı geliştirme ve değerlendirilmesini, farklı gruplara eğitim uygulanması konularını içerir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5024 | Beslenme Araştırmalarında Kullanılan Yöntemler | 3+0+0 | 8 |
Toplum sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesinin önemini açıklar. Bireylerin yaş, cinsiyet, fiziksel aktivite seviyesi gibi değişken faktörlerini değerlendirmeyi açıklar. Sağlık ve hastalık kavramlarını öğretir. Toplumda sağlığı ilgilendiren olayları tanıyabilme ve konunun boyutunu araştırabilme yeteneği kazandırır. Sağlığın korunma ilkeleri, sağlığı korumada yapılan hizmetleri öğretir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5025 | Beslenme Durumunun Değerlendirilmesi | 3+0+0 | 8 |
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi, toplumda sık görülen beslenme sorunları ve epidemiyolojisi, risk gruplarında beslenme sorunları, beslenme sorunlarının önlenmesi yöntemleri, besin ve beslenme plan ve politikaları. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5026 | Nutrisyonel Genomik | 3+0+0 | 8 |
Nutrigenetik, nutrigenomik, epigenetik, metabolomik, genomik, proteomik kavramları; metilasyon; besin ögelerinin gen ekspresyonu ve gen regülasyonu üzerine etkileri; bazı kronik hastalıkların genetiği bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5027 | Gıdalarda Güvenlik Değerlendirmesi ve Gıda Regülasyonları | 3+0+0 | 8 |
Tarladan sofraya gıda güvenliği kontrol yöntemlerini, gıda güvenliği mevzuatı ve ilgili yasal düzenlemeleri, regülasyonları gıda ve beslenme yönüyle değerlendirmek. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5028 | Toksikoloji | 3+0+0 | 8 |
Besinlerde toksik etki oluşturabilecek doğal bileşikler, kimyasal kirleticiler ve insan sağlığı üzerine etkileri, Türkiye’de ve Dünya’da besin toksikolojisi ile ilgili yasal düzenlemelerdir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5029 | Besinlerde Bulunan Endokrin Bozucular | 3+0+0 | 8 |
Endokrin bozucuların tanımı ve sınıflandırılması, doğal ve sentetik endokrin bozucular ve özellikleri, etki mekanizmaları, yasal düzenlemeler ve sağlık üzerine etkileridir |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5030 | Spor Beslenmesi | 3+0+0 | 8 |
Egzersiz, beslenme ve sağlık etkileşimi, sporcuların enerji ve makro besin ögeleri, sporcuların mikro besin ögeleri, antrenman / müsabaka öncesi, sırası ve sonrası beslenme özellikleri, sıvı tüketiminin önemi, ergojenik yardım, vücut kompozisyonu ve ağırlık kontrolü, farklı koşullarda egzersizde beslenme özellikleri |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5031 | Obezite ve Yeme Davranış Bozuklukları | 3+0+0 | 8 |
Yeme bozukluklarının tanımı, DSM kriterleri, Blumia Nervoza, Anoreksiya Nervoza, Tıkınırcasına Yeme Sendromu, Gece Yeme Sendromu ve diğer yeme bozukluklarının etiyolojisi, epidemiyolojisi ve tedavi kriterleri, yeme bozukluğu olan hastaya yaklaşım, yeme bozukluğu olan hastanın beslenme durumunun saptanması, yeme bozukluklarında beslenme eğitimi ve danışmanlığı, yeme bozukluklarında tıbbi beslenme tedavisi, Obezite, etyolojisi, yaklaşımlar |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5032 | Özel Amaçlara Yönelik Ürün Geliştirme | 3+0+0 | 8 |
Toplumun farklı kesimlerinin ihtiyacını karşılamak üzere özel amaçlara yönelik ürün geliştirmek, bunlarla ilgili yasal düzenlemeleri ve regülasyonları beslenme yönüyle incelemek, mevcut ve geliştirilecek ürünlerin mevzuata uyum durumlarını değerlendirmek |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5033 | Sindirim Sistemi Hastalıklarında Beslenme | 3+0+0 | 8 |
Sindirim sistemi hastalıkları insidansı, etiyolojisi, bulguları ve tıbbi beslenme tedavisi. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5034 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | 3+0+ | 8 |
Yayın etiği ve araştırma yöntemlerinin kazandırılması |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5036 | Uzun Yaşam ve Beslenme | 3+0+0 | 8 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5037 | Gıda Felsefesi | 3+0+0 | 8 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
BES5038 | Sağlık ve Meslek Etiği | 3+0+ | 8 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
LEE5001 | Temel İstatistik | 3+0+ | 8 |