Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
LEE5500 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ve Etik | 3+0+0 | 9 | Zorunlu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MİM5101 | Tasarım Kuramı ve Araştırmaları | 3+0+0 | 9 | Zorunlu |
Ders, mimarlık düşüncesinin kaynaklarını sorgulamaya yöneliktir. Mimarlık araştırmalarını disiplinler arası bir alan olarak tartışmaya açar. Bu amaçla ders, mimarlığın bilim ve sanat arasındaki yeri; sosyal bilimler, edebiyat, kültür çalışmaları ile ilişkisi etrafındaki sorgularla şekillenir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MİM5102 | Mimari Tasarım Projesi | 1+4+0 | 12 | Zorunlu |
Güncel tasarım düşüncelerinin uygulama alanında, meslek pratiğinde ete kemiğe bürünmesine katkıda bulunur; çok yönlü düşünen, sorgulayan, farklı bir bakış açısına sahip bir mimar yetiştirir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MİM5201 | Seminer | 0+0+0 | 6 | Zorunlu |
Öğrenci, tezinin konusu, kaynakçaları, yöntemleri ve çalışmaları üzerine dönem içinde belirlenen zamanlarda sunumlar yapar. Tez öncesinde, öğrencinin düşüncelerini geliştirmeye yönelik bir tartışma ortamıdır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MİM5203 | TEZ ÇALIŞMASI I | 0+0+0 | 30 | Zorunlu |
Üçüncü dönemden itibaren öğrenci tez konusunda çalışmaya başlar. Tez danışmanını dönemin başında seçer ve tezini danışmanının desteği ile geliştirir. Tezi normal süre içinde dördüncü dönemin sonunda teslim etmesi gerekir. Ancak uygun görüldüğü takdirde uzatma verilebilir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MİM5202 | TEZ ÇALIŞMASI II | 0+0+0 | 30 | Zorunlu |
Üçüncü dönemden itibaren öğrenci tez konusunda çalışmaya başlar. Tez danışmanını dönemin başında seçer ve tezini danışmanının desteği ile geliştirir. Tezi normal süre içinde dördüncü dönemin sonunda teslim etmesi gerekir. Ancak uygun görüldüğü takdirde uzatma verilebilir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ICM5028 | Spekülatif Mekan Araştırmaları | 3+0+ | 6 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIM5000 | Mimarlık ve Teknoloji Tartışmaları | 3+0+0 | 6 |
Ders, çağdaş mimarlık ve diğer tasarım alanlarında temel bir kavram olarak bilgi ve hesaplama teknolojilerini odağına almaktadır. Ders kapsamında, bilgisayar devrimi, sibernetik, yapay zeka ve tasarım, yaratıcılık, doğa, beden, yer ve gerçeklik kavramlarımızdaki bağlantılı dönüşümlere yanıt veren kuram ve uygulamalar incelenecektir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIM5002 | Mimarlık, Kent ve Modernite | 3+0+0 | 6 |
Ders, haftalık okumalar üzerinden modernite kavramının Marksist bir bakış açısıyla tartışılmasını içermektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIM5003 | Güncel Mimarlık Düşüncesi | 3+0+0 | 6 |
Kentsel planlama kavrayışının değişmesi, Mimari tasarım kavrayışının değişmesi, Doğa/çevre kavrayışının değişmesi, Sürdürülebilirlik kavramının doğuşu, Mimarlık meslek pratiğinin değişimi, Dijital teknolojilerin doğuşu ve mimarlıktaki uzanımları, Tekno-estetik kavramının doğuşu. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIM5004 | Mimarlık, Kent ve Kentleşme Tartışmaları | 3+0+0 | 6 |
Ders mimarlık ve kentsel çevre bağlamında değişen kavrayışın kimi temalarını her yarıyıl değişen bir içerikle tartışmaya yöneliktir. Dolayısıyla başlıklar sabit değil, değişkendir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIM5005 | Mimarlık Kavramlarına Eleştirel Yaklaşımlar | 3+0+0 | 6 |
Ders, mimarlık düşüncesinde yer alan kavramların tarihini eleştirel bakış açısıyla ele alır; örneklerle tartışır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIM5006 | Türkiye'de Modernleşme ve Fiziksel Çevre | 3+0+0 | 6 |
Makrodan mikro ölçeğe uzanan bir çerçevede fiziksel çevre değişimini bugüne uzanan bir aralıkta okumayı öngören tematik başlıkları içermektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIM5009 | Tarihsel Çevre Okumaları | 3+0+0 | 6 |
Tarihsel çevreyi farklı kuramsal çerçevelerden anlama, araştırma ve yeniden yorumlama ve inceleme üzerine bir seminer dersidir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIM5010 | Modernlik Deneyimleri | 3+0+0 | 6 |
Toplumsallığın mimarlıkla inşası meselesi Avrupa ve Kuzey Amerika’daki gelişmelerle ilişkili olarak Türkiye’nin 18-21. yüzyıl aralığındaki değişimine odaklanarak ele alınacaktır. Ders alışılagelmiş bir Türkiye mimarlığı tarihi niteliğinde değildir. Üslupsal tartışmalar tümüyle devredışı bırakılacak, mimarlığın diğer kültürel pratiklerden özerkleştirilerek tartışılamayacağı argümanı eksen alınacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIM5011 | Mimarlıkta Dijital Paradigmalar | 3+0+0 | 6 |
Ders, mimarların mevcutta var olan çeşitli sayısal araçları kullanabilmeleri değil, aynı zamanda belirli tasarım sorularına yanıt veren yeni eleştirel ve deneysel tasarım araçları yaratma becerisine sahip olmaları gerektiği varsayımından kaynaklanmaktadır. Ders kapsamında, tasarım-soru odaklı özelleştirilmiş dijital iş akışlarının önerilmesi ve uygulanabilmesine dönük çalışmalar yer alacaktır. Bu özelleştirilmiş iş akışları, mimarlık ve kent araştırmalarına aşağıdan yukarıya bir yöntemle yaklaşmak için bir tasarım sorununu parça-bütün halinde anlamaya ve cevaplamaya çalışacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIM5012 | Doğu Akdeniz Batı Asya Metropolleri | 3+0+0 | 6 |
Ders coğrafi bölgeler ve dönemler çerçevesinde mimarlıkları ve mimarlık düşüncesi yaklaşımlarını tartışan başlıklar halinde yürütülecektir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIM5013 | Mimarlık Felsefesi | 3+0+0 | 6 |
Ders, mimarlığı felsefenin kavramları ve farklı felsefi yaklaşımlar üzerinden okuma çalışmasıdır. Özellikle modern ve çağdaş dünyada mimarlık düşüncesi ve felsefe arasındaki etkileşimleri tartışmaya açacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIM5014 | Modernite Kuramı | 3+0+0 | 6 |
Dersin ekseni popüler kültürde genel olarak tüm çağlarda zaten varolduğuna, hatta zamanötesi nitelikte olduğuna inanılan sanat ve mimarlık gibi pek çok pratiğin modern dünyada ortaya çıktığı meselesidir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIM5015 | Barınma Kuramı | 3+0+0 | 6 |
Bu ders barınma kavramına modernite bağlamında iki farklı perspektifte odaklanmaktadır: fiziksel mekan olarak konut ve yerleşme kültürü. Modern konut üretimi ve ekonomisinin temelleri, konut rejiminin aktörleri, farklı coğrafyalardaki konut mikro-politikaları, konut profesyonelleri ve toplum aracılığı ile üretilen konut ideası tartışma başlıkları arasında yer almaktadır. Konut ve yerleşmeye dair normatif zihniyet örüntülerini inşa eden kategorizasyon, istatistik, tipoloji, standart gibi başlıklar derinlemesine incelenecektir. Barınma üzerine üretilmiş metin ve çalışmalar ise verimli bir tartışma ortamı için araçsallaştırılacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIM5016 | Peyzaj Kuramı | 3+0+0 | 6 |
Öğrenciler karşılaştıkları “kültürel ve doğal peyzaj” alanlarını düşünsel ve pratik anlamda analiz etme, bağlamsallaştırma ve yorumlama becerisi kazanacaklardır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIM5017 | Koruma Kuramı | 3+0+0 | 6 |
Ders içerik olarak koruma ve restorasyon kuramının geçmişini inceleyerek başlamaktadır. Bunun devamında koruma ve restorasyon meselesinin mimarlık boyutunun kuramsal yaklaşımları incelenecektir. Tescilli olsun ya da olmasın mevcut yapı stoğunun değerlendirilmesinin ilkeleri tartışılacaktır. Türkiye'de 1950'lerden başlayıp günümüze uzanan, neredeyse yüzyıllık deneyimlerimiz değerlendirilecektir. Koruma ve restorasyonun kuramsal yaklaşımının uygulamadaki yansımaları örnekler üzerinden sunulacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIM5018 | Mimari Tasarım ve Eleştiri | 3+0+0 | 6 |
Ders kapsamında: . mimarlık bilgisi nedir? -Türkiye'de mimarlık, . mimarlık, bilim ilişkileri, . sosyal sistemin bileşeni olarak mimarlık, . teknoloji ve mimarlık, . mimarlık eğitimi, , ’tarih-teori-tasarım-eleştiri’ üzerine tartışmalar yapılmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIM5019 | Mimarlık ve Ekoloji | 3+0+0 | 6 |
Karbon sonrası dönemde mimarlığın değişimini ve sürekliliğini tartışmayı amaçlamaktadır. |