Sağlık Yönetimi (YL) (Tezsiz)
Ders İçerikleri


1. Yarıyıl

Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTSZorunlu/Seçmeli
SYY5101 Sağlık Yönetimi 3+0+0 9 Zorunlu
Sağlık yönetimi, etkili sağlık yönetiminin özellikleri, sağlığın belirleyicileri, hastane yönetimi, organizasyonu ve kurulları, bina yönetimi Yönetici, İnsanları Yönetmek, Motivasyon, Liderlik, Takım Oluşturma, İlaçları ve Tıbbi Malzemeyi Yönetme ve Taşıma kavramlarını ve sağlığın geliştirilmesini kapsar.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTSZorunlu/Seçmeli
SYY5102 Sağlık Ekonomisi 3+0+0 5 Zorunlu
Bu ders, sağlık-sağlık sektörü-ekonomi ilişkisi, sağlık ekonomisi kavramı ve çalışma alanları, sağlık sektörünü ekonomik açıdan farklı kılan özellikleri, sağlık hizmetleri arz ve talebi, sağlık hizmetleri finansmanı, sağlık sektöründe devletin rolü, sağlık hizmetlerinde ekonomik değerlendirme konuları kapsamaktadır.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTSZorunlu/Seçmeli
SYY5103 Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetim 3+0+0 4 Zorunlu
Finansal Yönetim ile ilgili gerekli teorik bilginin verilmesi ve işletmelerdeki uygulamalardan örneklerin incelenmesi.

2. Yarıyıl

Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTSZorunlu/Seçmeli
LEE5500 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ve Etik 3+0+0 9 Zorunlu
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTSZorunlu/Seçmeli
SYY5104 Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim 3+0+0 11 Zorunlu
Stratejinin Tanımlanması, örgütlerde strateji, kuruluşların tanımlanması ve sınıflandırılması, stratejinin doğuşu ve eksikliği, örgütsel sistemler, örgütsel teori perspektifinde stratejilerin geliştirilmesi, endüstriyel dinamiklerin temel özelliklerinin açıklanması, kurumsal ve iş stratejileri, bir süreç olarak stratejilerin tanımlanması, bir teori ve uygulama alanı olarak stratejilerin tanımlanması ve sınıflandırılması, strateji okulları ve değer zinciri kavramlarını kapsar.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTSZorunlu/Seçmeli
SYY5181 Bitirme Projesi 0+0+0 5 Zorunlu
Bu ders, Literatür Tarama, Proje Çalışma Planının Hazırlanması, Veri toplama, Genel Bilgiler, Gereç ve Yöntemin Yazılması, Sonuç, Öneriler ve Kaynakçanın Yazılması, konularını içermektedir.


Bölüm/Program Seçmeli Dersler


Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5001 Sağlık Kurumlarında Bilgi Yönetimi 3+0+0 6
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5002 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama 3+0+0 6
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama, Pazarlamanın Sağlık sektöründe gelişimi, hizmet sektörünün gelişimi ve etki eden faktörler, Sağlık hizmetleri pazarlamasında tüketici davranışları, pazarlama bilgi sistemi ve Pazar araştırması, Pazar bölümleme ve hedef Pazar seçimi, Stratejik pazarlama planlaması, pazarlama karması elemanlar(7 P), TKY ve Müşteri memnuniyeti, Pazarlama etiği, Marlalaşma ve pazarlamda yeni yaklaşımlar kapsar.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5003 Tüketici Davranışları ve Marka Yönetimi 3+0+0 6
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5004 Sağlık Hukuku ve Mevzuatı 3+0+0 6
Sağlık hukuku, sağlık yönetimi ve sağlık politikası için mevzuat oluşturma, uluslararası ve ulusal doktrinleri dikkate alarak hizmetin sunumunda prosedür yazabilme, buna uygun hizmet biçiminde sağlık ve hasta haklarını kapsar.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5005 Sağlık Kurumlarında Operasyon Yönetimi 3+0+0 6
Hızlı değişen iş çevresel koşulları sağlık kurumlarının yönetimini de etkilemektedir. Birçok açıdan diğer işletmelerden farklı özelliklere sahip olan sağlık hizmetinin özel önemi vardır. Sağlık Yöneticilerinin sağlık kurumlarında yürütmekte oldukları faaliyetlerinin başarıya ulaşması, etkililiği ve verimliliğinin sağlanması için geçmişte olduğundan daha farklı liderlik özeliklerine sahip olması gerekmektedir. Yöneticilerin hızlı ve doğru kararlar vermesi için sağlık kurumlarında operasyon yönetimi ve hastane yönetiminin entegrasyonuna ihtiyaç vardır. Ders, yöneticilerin ihtiyacı olan yönetim becerilerine yardımcı olacak yöntem ve metodolojiler konusunda bilgilendirmektir.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5006 Sağlık Kurumlarında İletişim 3+0+0 6
Bu derste sağlık iletişimi üç temel boyutta ele alınacaktır. 1. Toplum sağlığının iyileştirilmesi ve geliştirilmesidir. Bu boyuta ilişkin konular; İletişimin Tanımı, Amacı, Kapsamı, Özellikleri ve İletişim Sürecinin Öğeleri, Sağlık ve Hastalık Kavramlarının Toplumsal Kökenleri ve Sağlık İletişimi Üzerindeki Etkileri, Ülkeler bazında Sağlık İletişiminin Algılanışı, Boyutları, Uygulama Örnekleri ve Sağlık İletişiminin Gelişimine Etki Eden Uluslararası Toplantılar ve Kararlar, Bireylerin Tutum ve Davranışlarını Yönlendiren İletişim Modelleridir. 2. Sağlık Kurumlarında çalışanlar ve hastaların arasındaki iletişimin verimliliğinin arttırılması için bireylerarası boyut. Bu boyuta ilişkin konular; Hasta, Hekim, Sağlık Çalışanları ve Sağlık Yöneticileri Arasındaki İletişim, Sağlık İletişiminde Yaşanan Zorluklar , Sağlık İletişiminin Etkinliğini Etkileyen Faktörler ve Sağlıkta Hizmet Hatası Kavramı 3. Sağlık kurumlarında üretilen ürün ve hizmetlerin sağlık tüketicilerinin hizmetine sunulması için sosyal pazarlama boyutu. Bu boyuta ilişkin konular: Sağlık Kurumlarında Sosyal Pazarlama, Sağlık Haberciliği, Sağlık Okur Yazarlığı, Medyada Savunuculuk Yaklaşımı Sağlık Kurumlarında Marka ve İmaj Yönetimi, Sağlık Kurumlarında Kurumsal İtibar Yönetimi, Sağlık İletişiminde Reklam Çalışmaları ve Sağlık Kurumlarında Reklam Kısıtlılıkları
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5007 Sağlık Kurumlarında Kalite ve Verimlilik 3+0+0 6
Kalite Kavramının Tanımı, Sağlık Hizmetlerinde Kalite İyileştirmenin Tarihçesi, Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti ve Memnuniyetin Ölçülmesi, Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi ve Kalite Ölçme Araçları, Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması, Sürekli İyileştirme ve İyileştirme Modelleri, Kalite İyileştirmede Kullanılan Temel ve Yönetsel Araçlar, Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon ve Belgelendirme, Türkiye’de Sağlık Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi ve Kalite Denetimi.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5008 Sağlıkta Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik 3+0+0 6
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5009 Sağlık Sosyolojisi 3+0+0 6
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5010 Sağlık Kurumlarında Örgütsel Davranış 3+0+0 6
Ders kapsamında çalışanların ve yöneticilerin örgütlerdeki davranış ve tutumları daha iyi anlamasını ve açıklamasını sağlayacak kişilik, duygular, algı ve atfetme, motivasyon, liderlik, güç ve çatışma gibi konuların yanı sıra, örgütsel davranışta güncel konulara yer verilmektedir
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5011 Sağlık Kurumlarında Mali Analizler 3+0+0 6
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5012 Maliyet Muhasebesi 3+0+0 6
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5013 Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi 3+0+0 6
İnsan kaynakları yönetiminin tanımı ve kapsamı/ iş dizaynı ve analizlerini içeren insan kaynakları planlaması/ işe seçme ve yerleştirme/ ücretlendirme/ çalışanı geliştirme/ işyeri sağlığı ve güvenliği ve çalışan ilişkileri.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5014 Ücret Yönetimi ve İş Değerleme 3+0+0 6
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5015 İnsan Kaynaklarında Performans Değerlendirme 3+0+0 6
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5016 Farmakoekonomi 3+0+0 6
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5017 Kronik Hastalıkların Yönetimi 3+0+0 6
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5018 Sağlıkta Kantitatif Uygulamalar 3+0+0 6
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5019 Sağlık Sigortacılığı 3+0+0 6
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5020 Sağlık Turizmi 3+0+0 6
Sağlık Turizmi (turistin sağlığı, medikal turizm, termal turizm, yaşlı ve engelli turizmi) hakkında genel bilgiler, Dünyada ve Türkiyede sağlık turizmi ve yapılan uygulamalar, sağlık turizminde kalite / akreditasyon, etik konular, sağlık turizminde pazarlama faaliyetleri (tanıtım, markalaşma), sağlık turizminde rol oynayan aktörler, devlet teşvikleri, uluslararası sağlık turizmi.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5021 Sağlık Kurumlarında Malzeme Yönetimi 3+0+0 6
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5022 Tıbbi Dokümantasyon 3+0+0 6
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5023 Liderlik ve Yönetim Becerileri 3+0+0 6
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5024 Hastanelerde Bilgi Yönetimi 3+0+0 6
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5025 Sağlık İşletmelerinde Denetim 3+0+0 6
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
SYY5027 Sağlıkta Dijital Pazarlama 3+0+ 6
Bu dersin içeriğini dijital ortamda yer alan Arama Motoru Reklamları, Arama Motoru Optimizasyonu, Web kavramı, Sosyal Medya ve değişen e-ticaret trendleri oluşturmaktadır. Pazarlama karması olarak tanımlanan 4P yaklaşımının dijitalleşmesine yönelik veriler ve uygulamalar sunulmaktadır. Ayrıca sosyal medyanın içerikten e-ticaret ortamına dönüştüğü bir dünyada dijital marka ve dijital pazarlama eğilimleri ele alınmaktadır.