Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY5101 | Hücresel Sinirbilim ve Motor Sistemler | 2+0+0 | 7 | Zorunlu |
Dersin ilk yarısında sinirbilim ile ilgili temel biyofiziksel kavramların incelenmesi, sinir hücrelerinin biyolojik yapıları ve moleküler fonksiyonları, moleküler düzeyde nöronların etkileşimi, nörokimyasal iletinin moleküler yolakları ve sinirsel iletimin elektrokimyasal temelleri gibi kavramlar ele alınacaktır. Dersin ikinci yarısında ise sinir sistmeinin motor bileşenleri ve motor hareketlerin düzenlenmesinde etkin olan beyin bölgeleri ve işlevleri ele alınacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY5103 | İnsan Nöroanatomisi | 2+1+0 | 7 | Zorunlu |
Nöroanatomiye giriş Medullaspinalis anatomisi Beyin sapı anatomisi Çıkan yollar İnen yollar Cerebellum anatomisi Diencephalon anatomisi Basal çekirdekler Limbik sistem Kortex anatomisi 1 Kortex anatomisi 2 Özel yollar Ventriküller ve beyin – omirilik sıvısı Merkezi sinir sistemi damarları |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
LEE5500 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ve Etik | 3+0+0 | 9 | Zorunlu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY5102 | Duysal Sistemler ve Kognitif Sinirbilim | 4+0+0 | 9 | Zorunlu |
Somatosensori, görme, işitme ve denge ve kimyasal duyuların mekanizmaları, ilgili beyin bölgeleri, bilgiyi yorumlamaları Serebral korteks organizasyonu ve bellek, dikkat, duygu, düşünme, planlama ve karar verme gibi bilişsel işlevlerin ilgili beyin bölgeleri, hasarı sonucunda ilişkili olduğu hastalıklar ve bu işlevlerin araştırılması için kullanılan yöntemler |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY5171 | Seminer | 0+0+0 | 5 | Zorunlu |
Öğrenciler programca düzenlenen seminerlere katılırlar ve kendileri de bir seminer verirler |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY5191 | Tez Çalışması 1 | 0+0+0 | 30 | Zorunlu |
Öğrenciye özel tez konusu kapsamında gerçekleştireceği çalışma için güncel veriler |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY5192 | Tez Çalışması 2 | 0+0+0 | 30 | Zorunlu |
Öğrenciye özel tez konusu kapsamında gerçekleştireceği çalışma için güncel veriler |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
LEE5001 | Temel İstatistik | 3+0+ | 8 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5001 | Nörobiyokimya | 3+0+0 | 8 |
Biyomoleküllerin yapıları ve işlevleri, nörottansmiterlerin yapısı, reseptörler, beyinde enerji metabolizması, lipitler |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5002 | Nöroimmünoloji | 3+0+0 | 8 |
Nörogenetik ve Nöroimmünoloji, Sinir-Kas Kavşak, Hastalıkları Patofizyolojisi, SSS İnflamatuar-Demyelinizan Hastalıkları Spektrumu ve İmmunopatogenez |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5003 | Sinirbilimde Hücre Kültürü Yöntemleri | 2+1+0 | 8 |
Biobilim araştırması ve ticari uygulamalar için Temel Hücre Teknikleri Hücre kaltivasyon metodlarına giriş, Biyolojik Güvenlik Kabininin doğru kullanımı bilgisi, Primer hücre kültürleri, Hücre hatlarının kültürü, Kontamnasyon tespiti, kryokoruma, transfeksiyon ve biyoprotokoller bilgisi. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5004 | Temel EEG | 2+1+0 | 8 |
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan temel elektrofizyoloji teknikleri, temel elektroensafelografi (EEG), uyandırılmış potansiyeller ve olaya ilişkin potansiyellerin kayıt teknikleri, verilerin ileri işlemleme ve analiz programları ile işlenmesi, uzun süreli EEG/Video monitorizasyonu ve intrakranial EEG sistemlerinin genel çalışma ilkeleri ve bu yöntemlerin hasta/sağlıklılarda uygulama ve verilerin analiz yöntemleri |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5005 | Nörogenetik | 3+0+0 | 8 |
Nörogenetik ve ilişkili moleküler mekanizmaların irdelenmesi ve hastalıklarla ilişkilerinin aktarılması |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5006 | Sinirbilim İçin Temel Matematik | 3+0+0 | 8 |
İnsanlık tarihinde matematiğin önemi, Matematiğin tarihsel gelişimi, Sayılar, Küme teorisi, Fonksiyon kavramı ve işlemleri , Veriler ve verilerin toplanması ve analizi , Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5007 | Davranışsal ve Bilişsel Sinirbilime Giriş | 3+0+0 | 8 |
Bu derste insan davranışının nörobiyolojik temelleri tartışılacaktır. İşlevsel nöroanatominin gözden geçirilmesinin ardından dikkat, bellek, dil ve duygular gibi kompleks işlevlerin nasıl ortaya çıktığı incelenecektir. Bu işlevlerin ortaya çıkışında nörotransmiter sistemlerinin ve hücre içi moleküler mekanizmaların rolü üzerinde durulacak, nöron plastikliği kavramı tartışılacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5008 | Sinirbilimde Görüntüleme Teknikleri | 2+1+0 | 8 |
Ders kapsamında insan davranışının altında yatan nöral temelleri inceleme imkanı sağlayan MRG, fMRG, TMU, DTG gibi nörogörüntüleme yöntemlerinin arka planın nasıl işlediğinin anlaşılması için hem teorik bilgiler verilecek ve hem de farklı yöntemlerin avantaj ve dezavantajları tartışılacaktır. Ayrıca öğrencilerin bağımsız araştırma yapabilme becerilerini geliştirmek üzere farklı yöntemlerle toplanmış örnek veri setleri önişleme aşamalarından geçirildikten sonra temel analizler yapılacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5009 | Nöropsikoloji | 2+1+0 | 8 |
Ders kapsamı nöropsikolojik işlevler ve nöral mekanizmaları, nöropsikolojik testler, değerlendirme, uygulama ve raporlaması konuları ile nörodejeneratif ve nöropsikiyatrik vaka örneklerinin tartışılmasından oluşmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5010 | Komputasyonel Sinirbilim | 3+0+0 | 8 |
Derin öğrenme algoritmalarının, klinik karar destek sistemlerinin ve davranışsal sinirbilim hastalıklarının tanıtıldığı teorik ders anlatımları, tıbbi verilerin kullanıldığı pratik bilgisayar uygulamaları ile desteklenecektir. Öğretilen teorik konuları ve bilgisayar uygulamalarını birleştiren bilimsel araştırma amaçlı dönem projeleri için dönem başında bir yönerge tanımlanacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5011 | Sinir Sistemi Patofizyolojisi | 3+0+0 | 8 |
Bu ders; Sinir sistemi fizyopatolojisi, bilişsel sistemlerde, serebral hemodinami ve motor işlevlerde değişimler, merkezi ve periferik sinir sistemi ve nöromusküler bileşke bozuklukları, şizofreni, duygudurum bozuklukları ve kaygı bozuklukları konularını içermektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5012 | Biyoistatistik | 2+1+0 | 8 |
Bu ders; Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması İstatistiğin Tanımı – İstatistik Metodolojisinin Başlıca Evreleri - Tıp ve Sağlık Bilimlerinde İstatistik ,Veri Toplama ve Verilerin Düzenli Hale Getirilmesi ve Gösterilmesi,Tanımlayıcı İstatistik Analiz: Merkezi Eğilim Ölçüleri: Ortalamalar – Analitik Ortalamalar,Ortalamalar (devamı) : Analitik Olmayan Ortalamalar,Tanımlayıcı İstatistik (devamı): Değişkenlik ve Ölçüleri – Çarpıklık ve Ölçüleri,Tanımlayıcı İstatistik: Problem Çözümü,Normal Dağılım ve Özellikleri,Normal Dağılım (devamı): Standart Normal Dağılım – Normal Dağılım Uygulamaları,Tümevarımlı İstatistik Analize Giriş: Örnekleme ve Örnekleme Teknikleri: Basit Rastlantısal Örnekleme: Anayığın Ölçülerinin Tahmini,Basit Rastlantısal Örnekleme (devamı): Anayığın Ortalamasının Tahmini,Basit Rastlantısal Örnekleme: (devamı): Anayığın Oranının Tahmini,İstatistik İlişki Analizine Giriş ,Araştırma Aşamaları ve Araştırmada Etik ,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5013 | Temel Nörofarmokoloji | 3+0+0 | 8 |
Bu ders genel farmakoloji kavramlarını; absorpsiyon, dağılım, itrah ve detoksifikasyon mekanizmalarını; Santral Sinir Sistemi nörotransmiterleri ve SSS hastalıklarında kullanılan ilaçları ve etki mekanizmalarını içermektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5014 | Laboratuvar Rotasyonu | 2+2+0 | 8 |
Bu ders; ,Yüksek lisans tez çalışması öncesinde farklı disiplinlerden gelen öğrencilerin Nörofizyoloji, beyin uyarım yöntemleri, görüntüleme yöntemleri, moleküler Biyoloji ve genetik araştırma alanlarına uyum sağlayabilmeleri amacı ile laboratuvar becerisi kazandırmak, Nörofizyoloji laboratuvarında beyin elektriksel potansiyellerini kaydı, analizi, beyi uyarım yöntemlerinin öğrenilmesi. Hücre kültürü oluşturmanın temel prensipleri, primer hücre kültürü oluşturulması, hücrelerin pasajlanıp dondurulması tekniklerinin öğrenilmesi; konularını içermektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5015 | Uyku ve Temel Özellikleri | 2+1+0 | 8 |
I. Temel uyku: Uyku nedir, uykunun yapısı, özellikleri II. Uyku bozuklukları: Sınıflama, bozuklukların özellikleri, tanı yöntemleri, tedavi III. Uyku merkezi ve uyku laboratuvarının özellikleri, uyku teknikerinin görev ve sorumlulukları IV. Uyku tetkikleri: Polisomnografi (PSG) cihazı, elektrot ve sensörler, PSG ve diğer yöntemlerin uygulanması, PSG’nin değerlendirilmesi V. Non-invaziv mekanik ventilasyon tedavisinde kullanılan cihaz ve modlar, cihazların titrasyonu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5016 | Klinik Sinirbilim | 3+0+0 | 8 |
Alzheimer, afazi, uyku bozuklukları, hareket bozuklukları, serebellum lezyonları, merkezi sinir sistemi üzerine etkili genetik hastalıklar, bipolar bozukluk, bağımlılık, amfetaminin merkezi sinir sistemi üzerine etkisi, omurilikte kök hücre tedavileri |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5017 | Dil ve Zihin | 3+0+0 | 8 |
Bu ders 1980’lerde Noam Chomsky ve diğer araştırmacılar tarafaından ileri sürülen ‘İlkeler ve Değiştirgenler’ kuramına genel bir giriş sunar ve çocuğun anadili edinimi sürecinin bu model kapsamında nasıl ele alındığı sorununa odaklanır. Doğal dillerin sözdiziminin ‘İlkeler ve Değiştirgenler’ kuramı (veya herhangi bir başka biçimsel dil kuramı çerçevesinde) çalışılması Bilişsel Bilimler açısından önem taşır çünkü bu kuramların temel amacı insan zihninde yer alan bir bilgi kümesini biçimsel olarak sunmaktır. Başlangıç varsayımımız konuşucuların anadillerini ilişkin bilginin zihindeki diğer bilişsel süreçlerle işlemsel ortaklıklar taşıdığıdır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5018 | Hayvan Bilişi | 3+0+0 | 8 |
Bu ders, hayvan bilişindeki teori ve araştırmaları karşılaştırmalı bir perspektiften tartışmaktadır. Ders, hayvanlarda öğrenme ve hafızanın temel prensiplerine bir giriş ile başlar. Bu arka plan bilgisi oluşturulduktan sonra, ders uzamsal biliş, zamanlama ve sayma, sosyal öğrenme, iletişim, dil ve zihin teorisi gibi alanlara ampirik ve teorik yaklaşımlara odaklanmaktadır. Bu konuların her biri için, insanlarla (özellikle bebekler ve çocuklar) karşılaştırmalar da dahil olmak üzere hayvan türleri arasında karşılaştırmalar yapılır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5019 | Translasyonel Sinirbilim | 3+0+0 | 8 |
Dünya Sağlık Örgütü kısa bir süre önce Nörolojik rahatsızlıkları küresel bir acil durum olarak listelemiş olup, bu tür rahatsızlıklardan etkilenen insan sayısının önümüzdeki 25 yıl içinde küresel olarak yaşam beklentisi arttıkça belirgin bir şekilde artacağı tahmin edilmektedir. Nörolojik bozuklukların büyük çoğunluğu için etkili bir tedavi bulunmamaktadır. Benzersiz bir şekilde, bu program öğrencilere nörolojik durumları tedavi etmek için yeni terapötik yaklaşımların geliştirilmesi için translasyonel araştırmalarda kullanılan çeşitli metodolojiler konusunda teorik eğitim sağlayacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY5020 | Nöroradyoloji | 3+0+0 | 8 |
Bu ders; Nükleer Tıpta Tanı Ve Tedaviye Genel Bakış, Radyasyon Birimler, Ölçümü, Radyasyonun, Biyolojik Etkileri ve Radyasyon Kazaları, Radyolojik Görüntüleme, Kontrast Maddeler ve Radyasyon Güvenliği, Endokrin Sistemde Nükleer Tıp Uygulamaları ve Tedavileri, Spinal Kord ve Spinal Kolon Hastalıklarında Radyolojik Görüntüleme, Santral Sinir Sistemi Hastalıklarında Radyolojik Görüntüleme, Nörolojide SPECT ve PET/BT’nin Yeri ,Girişimsel Nöroradyoloji ,SSS Acillerinde Tanısal Görüntüleme, Kas İskelet Sistem Radyolojisine Giriş, Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Tümör ve Benzeri Durumlar), Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Artritler ve Diğer Durumlar), Kas-İskelet Sisteminde Nükleer Tıp Uygulamaları ve Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Enfeksiyöz ve Metabolik Hastalıklar) konularını içermektedir. |