Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
LEE6500 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3+0+ | 9 | Zorunlu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY6101 | Hücresel ve Moleküler Sinirbilim | 2+0+0 | 7 | Zorunlu |
Öğrenci; Sinir hücresinin elektriksel ve kimyasal doğasını bilir - Bir sinir hücresinde bulunan iyon kanalı ve resptörleri sayabilir - Sinir hücresinin iyonotropik ve metabotropik süreçlerini açıklar - Hücre içi moleküler etkileşimleri ve sinyal iletim mekanizmalarının ana mantığını kavrar - Güncel literatür verilerini değerlendirebilecek düzeyde moleküler tekniklerin prensiplerini bilir |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY6103 | Sinir Sisteminin Gelişimi | 2+0+0 | 7 | Zorunlu |
Bu ders; Gelişimle ilgili temel biyolojik kavramlar ,Sinir sisteminin genel yapısı ve bileşenleri ,Beyin gelişimini etkileyen faktörler,Beyin gelişimini etkileyen faktörler,1. Vize,Örüntü Tanıma,Örüntü Tanıma,Bellek,Bellek,2. Vize,Konuşma,Uyku,Bilişsel Psikoloji ve Tarihsel Gelişimi,Nörogelişimsel bozukluklar ; konularını içermektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY6105 | Sinirbilimde Ölçüm Yöntemleri | 2+0+0 | 7 | Zorunlu |
Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavram ve konular, bilimsel araştırmalarda kavramsal alt yapı oluşturma, araştırma yöntemi belirleme, veri toplama, analiz etme ve raporlamadır. Sinirbilimde kullanılan araştırma yöntemlerinin avantaj ve dezavantajları ve kullanım alanlarını içermektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY6102 | Beynin Duysal ve Motor Sistemleri | 2+0+0 | 7 | Zorunlu |
Merkezi sinir sisteminin anatomik organizasyonu, algı ve hareketin işlevsel organizasyonu, duyusal ve motor işlevin entegrasyonu, beyin korteksinin asosiyasyon alanları, beynin kognitif yetenekleri, duyusal bilginin kodlanması ve işlenmesi, bedensel duyular, dokunma, ağrı ve analjezi, retinanın görsel bilgiyi işlemesi, merkezi görsel yolaklar, hareketin,derinliğin, formun ve rengin algılanması, kulakta duyusal transdüksiyon, işitsel bilginin nöral işlenmesi, koku ve tad duyularına ait bilgilerin işlenmesi. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY6104 | Klinik Nöroanatomi | 2+0+0 | 7 | Zorunlu |
Santral ve periferik sinir sistemine ait tüm anatomik yapıların fonksiyonel özellikleri, duyu-algı-motor sistemin işleyişi, patofizyolojik olgularda klinik tablonun tanımlanması |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY6201 | Beynin Düzenleyici Sistemleri | 2+0+0 | 7 | Zorunlu |
Öğrencinin özellikle beyin sapı, mezensefalon ve hipotalamusta düzenlenen otonom işlevlerin mekanizmalarını öğrenmesi hedeflenmektedir. Buna paralel olarak retiküler aktive edici sistem ve uyku konularında gerekli temel bilgilerde verilecektir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY6203 | Davranışsal ve Kognitif Sinirbilim | 2+0+0 | 7 | Zorunlu |
Bu derste insan davranışının nörobiyolojik temelleri tartışılacaktır. İşlevsel nöroanatominin gözden geçirilmesinin ardından dikkat, bellek, dil ve duygular gibi kompleks işlevlerin nasıl ortaya çıktığı incelenecektir. Bu işlevlerin ortaya çıkışında nörotransmiter sistemlerinin ve hücre içi moleküler mekanizmaların rolü üzerinde durulacak, nöron plastikliği kavramı tartışılacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY6202 | Seminer | 1+0+0 | 10 | Zorunlu |
Öğrenciler programca düzenlenen seminerlere katılırlar ve kendileri de bir seminer verirler |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY6204 | Yeterlilik Sınavı Hazırlık Dersi | 0+0+0 | 20 | Zorunlu |
Doktora yeterlilik sınavına hazırlanmak için bağımsız çalışma dersi |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY6301 | Tez Çalışması 1 | 0+0+0 | 30 | Zorunlu |
Öğrenciye özel tez konusu kapsamında gerçekleştireceği çalışma için güncel veriler |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY6302 | Tez Çalışması 2 | 0+0+0 | 30 | Zorunlu |
Öğrenciye özel tez konusu kapsamında gerçekleştireceği çalışma için güncel veriler |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY6401 | Tez Çalışması 3 | 0+0+0 | 30 | Zorunlu |
Öğrenciye özel tez konusu kapsamında gerçekleştireceği çalışma için güncel veriler |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SBY6402 | Tez Çalışması 4 | 0+0+0 | 30 | Zorunlu |
Öğrenciye özel tez konusu kapsamında gerçekleştireceği çalışma için güncel veriler |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
LEE6001 | İleri Biyoistatistik | 2+0+0 | 8 |
Sağlık ve sosyal alanlarda, veri toplama, analiz etme, uygun istatistik teknik ve modellerin kullanılması sonuçların yorumlanması |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6001 | İleri Elektronörofizyoloji | 2+2+0 | 8 |
Nöromüsküler kavşak fizyolojisi, tek lif EMG, makro EMG, motor Ünite sayımı, yüzeyel EMG, egzersiz testleri ve kollizyon teknikleri ile ilgili elektrofizyolojik ilkeler, kayıt ve ölçümler, klinik kullanımları, pelvik taban incelemeleri, larenksin elektrofizyolojik değerlendirilmesi, sinire yakın kayıtlama teknikleri, intraoperatif monitorizasyon ve kalp hızı değişkenliği analizi konuları işlenecektir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6002 | Klinik Nörofarmakoloji | 2+0+0 | 8 |
nörofarmakolojide temel kavramlar,kan beyin bariyeri, sinir sistemi hastalıkların patofizyolojisi ve ilaç etkisinde yer alan önemli alanlar ve nörotransmitterler, santarl sinir sitemi supresanları ve stimulanları, santral sinir sisteminin inflamatuar hastalıkları, nörodejeneratif hastalıklar, geriatrik farmakoloji, ekstrapiramidal ve vestibüler sistem nörofarmakolojisi bu dersin kapsamındadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6003 | Nörofelsefe | 2+0+0 | 8 |
Nörobilimsel süreçlerin, felsefe sorunlarıyla hem geleneksel hem de güncel ilgisi, dersin genel içeriğini oluşturmaktadır. Bu bağlamda nörobilimsel sorunlar ve çözüm araştırmaları, felsefenin bilgikuramsal, varlıkbilimsel ve metafizik çözümlemeleri bakımından ele alınacaktır |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6004 | Klinik Nöropsikoloji | 2+0+0 | 8 |
Ders kapsamı nöropsikolojik işlevler ve nöral mekanizmaları, nöropsikolojik testler, değerlendirme, uygulama ve raporlaması konuları ile nörodejeneratif ve nöropsikiyatrik vaka örneklerinin tartışılmasından oluşmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6005 | Sosyal Sinirbilim | 2+0+0 | 8 |
Bu ders; Giriş,Sosyal Kognisyon nedir?,Nöroanatomi,Nörobilim Teknikleri,Duygu, Algı, İfade, Deneyim,Stres ve Hafıza,Duygusal Bozukluklar,Duygu ve Akıl Yürütme,Ödül ve Ceza,Ben ve Diğerleri,Öz Düzenleme,Kişisel VE Bireysel Farklılıklar,Algısal İpuçları,Önyargılar; konularını içermektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6006 | Sinirbilimde İleri Konular | 2+0+0 | 8 |
Derste, sinir sisteminden hücresel, sistem ve davranış düzeyindeki verilerin toplanmasında dikkat edilecek konular, bu verilerin bilgisayar ortamına aktarımı, bilgisayar ortamında analizi ve istaistiksel analiz paketlerinin kullanımı ele alınır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6007 | Hesaplamalı Sinirbilim ve İnsan-Bilgisayar Etkileşimi | 2+2+0 | 8 |
Derin öğrenme algoritmalarının, klinik karar destek sistemlerinin ve davranışsal sinirbilim hastalıklarının tanıtıldığı teorik ders anlatımları, tıbbi verilerin kullanıldığı pratik bilgisayar uygulamaları ile desteklenecektir. Öğretilen teorik konuları ve bilgisayar uygulamalarını birleştiren bilimsel araştırma amaçlı dönem projeleri için dönem başında bir yönerge tanımlanacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6008 | Programlama | 2+2+0 | 8 |
Bu dersin kapsamında, C programlama dilinde ifadeler, seçim ifadeleri, döngüler, diziler, fonksiyonlar ve temel veri tipleri incelenecektir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6009 | Nörogörüntüleme | 2+0+0 | 8 |
Ders kapsamında insan davranışının altında yatan nöral temelleri inceleme imkanı sağlayan MRG, fMRG, TMU, DTG gibi nörogörüntüleme yöntemlerinin arka planın nasıl işlediğinin anlaşılması için hem teorik bilgiler verilecek ve hem de farklı yöntemlerin avantaj ve dezavantajları tartışılacaktır. Ayrıca öğrencilerin bağımsız araştırma yapabilme becerilerini geliştirmek üzere farklı yöntemlerle toplanmış örnek veri setleri önişleme aşamalarından geçirildikten sonra temel analizler yapılacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6010 | Afektif Sinirbilim | 2+0+0 | 8 |
Bu ders duyguların nöral, bilişsel ve deneyimsel temellerini kapsamaktadır. Hücresel ve hayvan çalışmalarından insan sinirbilimine, deneysel çalışmalara ve klinik çalışmalara kadar, duygu biliminin temel yönleri ele alınmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6011 | Nörobiyokimya ve Psikofarmakoloji | 2+0+0 | 8 |
Biyomoleküllerin yapıları ve işlevleri, nörottansmiterlerin yapısı, reseptörler, beyinde enerji metabolizması, lipitler |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6012 | Öğrenme ve Bellek | 2+0+0 | 8 |
Bu ders öğrenme ve belleğin fizyolojisi, deneysel çalışmalar, örtük ve açık bellek özellikleri, uzun süreli bellek, sinaptik plastisite ve deneysel modeller içermektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6013 | Dil ve Biliş | 2+0+0 | 8 |
Bu ders 1980’lerde Noam Chomsky ve diğer araştırmacılar tarafaından ileri sürülen ‘İlkeler ve Değiştirgenler’ kuramına genel bir giriş sunar ve çocuğun anadili edinimi sürecinin bu model kapsamında nasıl ele alındığı sorununa odaklanır. Doğal dillerin sözdiziminin ‘İlkeler ve Değiştirgenler’ kuramı (veya herhangi bir başka biçimsel dil kuramı çerçevesinde) çalışılması Bilişsel Bilimler açısından önem taşır çünkü bu kuramların temel amacı insan zihninde yer alan bir bilgi kümesini biçimsel olarak sunmaktır. Başlangıç varsayımımız konuşucuların anadillerini ilişkin bilginin zihindeki diğer bilişsel süreçlerle işlemsel ortaklıklar taşıdığıdır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6014 | Sinirbilimde Hayvan Modelleri | 2+2+0 | 8 |
Sterotaksik uygulamalar, kronik stres, anksiyete, depresyon, bağımlılık, Alzheimer hastalığı, Parkinson hastalığı, otizm modelleri |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6015 | Bağımlılık | 2+0+0 | 8 |
Bu ders kapsamında bağımlılık yapıcı maddeler ve etkileri, davranışsal bağımlılık, bağımlılık tanı kriterleri, bağımlılık döngüsü, önleyici teknikler ele alınacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6016 | Nöropatoloji | 2+0+0 | 8 |
Bu ders; Sinir sistemi fizyopatolojisi, bilişsel sistemlerde, serebral hemodinami ve motor işlevlerde değişimler, merkezi ve periferik sinir sistemi ve nöromusküler bileşke bozuklukları, şizofreni, duygudurum bozuklukları ve kaygı bozuklukları konularını içermektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6017 | Moleküler Nörogenetik | 2+0+0 | 8 |
Bu derste nöronün fizyolojik özellikleri ile genetik özelliklerinin etkileşimini ve bilişsel işlevlere etkisi kapsamlı bir şekilde ele alınacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6018 | Nörolinguistik | 2+0+0 | 8 |
Bilişsel nörobilim araştırmaları, beyin görüntüleme teknikleri, konuşmanın algılanması, kelimelerin tanınması, okuma ve söylem süreci, üretim, dil edinimi ve iki dillilik gibi dil ve beyin konusundaki araştırmalar doğrultusunda dil işlemini inceler. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
SBY6019 | Genler ve Davranış | 2+0+0 | 8 |
Davranış biliminde kalıtım mı çevre mi problemi Kişilikte Genlerin ve Çevrenin Etkileri Heyecan arama geni ve genetiği Obezite ve yeme bozukluklarında genetik faktörler Sağlık Psikolojisi ve yaşlanmada genetik Öğrenme/hafıza ve zekanın kalıtım boyutu Şizofren davranışların genetiği Duygu durum bozukluğu ve anksiyetenin genetik bileşenleri Hiperaktivite ve dikkat eksikliğinde genetik yatkınlık belirteçleri Nörogelişim bozukluğu olarak otizm ve olası genetik belirteçler Suça eğilim davranışlarında genetik yatkınlığın belirteçleri. |