Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
ISY5103 | Stratejik Pazarlama Yönetimi | 3+0+0 | 6 | Zorunlu |
Dersin içeriği, pazarlama alanında yer alan ve işletmelerin sıklıkla karşılaştığı tüm konuları; başta pazarlama karması olmak üzere marka, ürün, konumlandırma, dağıtım, iletişim gibi birçok farklı açıdan stratejik bir bakış açısı ile ele almaktadır. Pazarın durumu, rekabet, tüketici ihtiyaçları ve özellikle teknolojik gelişmeler ile değişen beklentiler doğrultusunda hangi yaklaşım ve stratejik çözümlerin uygun olacağı, pazarlama bakışı ile değerlendirilmektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
ISY5123 | Yönetim ve Organizasyon | 3+0+0 | 9 | Zorunlu |
Bu ders Yönetim ve Organizasyonla ilgili temel kavramlar, Yönetim teorilerinin tarihsel gelişimi, Yönetimin Fonksiyonları (planlama, örgütleme, yürütme, koordine etme, denetleme) ve Yönetim Alanındaki Çağdaş yaklaşım, uygulama ve teknikleri kapsamaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
LEE5500 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ve Etik | 3+0+0 | 9 | Zorunlu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
ISY5122 | Stratejik Yönetim | 3+0+0 | 9 | Zorunlu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
ISY5140 | Finansal Yönetim | 3+0+0 | 5 | Zorunlu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
ISY5142 | Örgütsel Davranışta Güncel Konular | 3+0+0 | 5 | Zorunlu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
ISY5181 | Bitirme Projesi | 0+0+0 | 3 | Zorunlu |
Bitirme projesi, kaynak tarama ve bilgi toplama, proje önerisi sunma, bitirme projesi taslağı hazırlama, bitirme projesi raporunu bilimsel araştırma yöntemlerine ve yazım kılavuzuna uygun şekilde hazırlama sürecini içerir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5001 | Dijital Pazarlama | 3+0+0 | 6 |
Bu dersin içeriğini dijital ortamda yer alan Arama Motoru Reklamları, Arama Motoru Optimizasyonu, Web kavramı, Sosyal Medya ve değişen e-ticaret trendleri oluşturmaktadır. Pazarlama karması olarak tanımlanan 4P yaklaşımının dijitalleşmesine yönelik veriler ve uygulamalar sunulmaktadır. Ayrıca sosyal medyanın içerikten e-ticaret ortamına dönüştüğü bir dünyada dijital marka ve dijital pazarlama eğilimleri ele alınmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5007 | Yöneticiler İçin Problem Çözme Teknikleri | 3+0+0 | 6 |
Yöneticiler işyerinde başarılı bir şekilde çalışmaya devam etmelerinde kritik öneme sahip birçok özelliğe sahip olmaları gerekmektedir. Günümüz çalışma hayatı koşulları gözönüne alındığında, yöneticilerin iş hayaındaki başarısı hızlı problem çözebilme yeteneklerini sahip olmasını ön plana çıkarmıştır. Kalite yönetim sisteminin içinde yer alan kök neden analizi kavranmı problem çözme tekniğidir. Yönetciden çözümün hızlı ve doğru bir şekilde gerçekliştimesi beklenir. Bu nedenle problem çözme teknikleri her yöneticinin bilmesi gerekli araçlardır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5010 | Müşteri Deneyimi Yönetimi | 3+0+0 | 6 |
Günümüzde ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma faaliyetleri açısından hemen hemen birbirine benzer ürün/hizmet sunan işletmeler farklılaşmak ve rakiplere karşı rekabet kazanabilmek için müşteri ilişkilerine yönelmektedirler. Değişen dünya ve ekonomik düzende şirketlerin geleneksel pazarlama anlayışı ile başarılı olabilmesi gittikçe zorlaşmaktadır. Şirketler yoğun rekabet ortamında yaşamlarını sürdürebilmeleri için müşteri odaklı olmaları gerekmektedir. CRM amaç uzun dönemli müşteri ilişkileri kurmak ve buna bağlı olarak da kârlılığı müşteri odaklı stratejiler ile sağlamaktır. Bu dersin amacı öğrencilere müşteri kazanma, müşteriyi elde tutma ve güçlü müşteri ilişkilerini geliştirebilmek için gerekli olan müşteri odaklı şirket kültür yapısını ve stratejileri öğretmektir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5012 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi | 3+0+0 | 6 |
Dersin içeriği, Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının tanımlanması, bütünleşik pazarlama iletişimi planı adımlarının açıklanması, pazarlama iletişimi karmasının elemanları olan; reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, kişisel satış ve doğrudan pazarlama kavramlarının açıklaması, bütünleşik kurumsal iletişimin unsurlarının listelenmesi, bütünleşik pazarlama iletişimi örneklerinin analizi, bütünleşik pazarlama iletişimi planı yaratılması gibi konulardan oluşmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5013 | Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi | 3+0+0 | 6 |
Girişimcilik ve iş planı oluşturma ile ilgili gerekli teorik bilginin verilmesi, başarılı iş modellerinin incelenmesi, iş planı hazırlanması ve sunumu. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5017 | Ekonomi Politik | 3+0+0 | 6 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5021 | Küresel Ekonomide Güncel Trendler | 3+0+0 | 6 |
Küresel Ekonomi Tarihi, Küresel Ekonomide Güç, Zenginlik ve Yoksulluk, Küresel Finansal İlişkiler, Küresel Finans Krizi, Küresel Entegrasyon : G20, IMF, Dünya Bankası, BRICS, Türkiye ve Küresel Ekonomi, Dördüncü Sanayi Devrimi ,Sanayideki Küresel Dönüşümün Yansımaları |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5022 | Oyun Teorisi | 3+0+0 | 6 |
Statik Oyunlar, Nash Dengesi, Baskın Strateji Dengesi, Dinamik Oyunlar, Kolektif Oyunlar, Alt Oyun Mükemmel Dengesi, Ardışık Oyunlar, Strateji, Pazarlama, Piyasalar ve Rekabet. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5023 | Proje Yönetimi | 3+0+0 | 9 |
Proje Yönetim Metodolojileri, Proje Süreci Ve Aşamalar, Projede Rol Ve Sorumluluklar, Projenin Planlanması, Projenin Ölçüm Göstergeleri, Proje El Kitabının Hazırlanması, Projenin Yürütülmesi, Projenin Kontrol Edilmesi, Projenin Sona Erdirilmesi, Proje Formları Ve Prosedürleri, Geleneksel Proje Uygulama Örnekleri, Yalın Proje Uygulama Örnekleri, Proje Yönetimi Sertifikasyon Uygulamaları Ve PMI Soru Örnekleri. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5025 | Sermaye Piyasası ve Araçları | 3+0+0 | 6 |
Para Ve Sermaye Piyasaların Tanımı Ve Fonksiyonları, Finansal Kurumlar Ve Fonksiyonları, Sermaye Piyasası Yatırım Araçlarının Getiri Ve Riskleri, Hisse Senedi Tahvil Ve Bono Piyasaları , Temel Ve Teknik Analiz Ve Etkin Piyasalar Hipotezi, Portföy Yönetimi, Türev Piyasalar |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5031 | Finansal Risk Yönetimi | 3+0+0 | 6 |
Finansal risk yönetimine genel bakış ve finansal balonlar & krizler ile başlayan ders, piyasa riski, riske maruz değer ve kredi riski ile devam etmektedir. Dersin bu kısmında ekseriyetle banka perspektifinden risk konusu irdelenmektedir. Akabinde döviz kuru riski, CDS, likidite riski, operasyonel risk, CAMELS ve BASEL regülasyonları konuları işlenecektir. Ders dahilinde işlenecek son iki konu ise risk kontrol ve yönetim teknikleri ile türev finansal ürünler ve temel düzeyde kullanımıdır. Konuların bitmesinden sonra öğrenciler, seçtikleri global ölçekte ses getiren riske dair facialara/skandallara ilişkin finansal risk yönetimi perspektifinden inceleyerek bunlara ilişkin sunumlar yapacak, böylelikle ders boyunca öğrendiklerini uygulama fırsatı bulacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5034 | Pazar Araştırması ve Tüketici Davranışları | 3+0+0 | 6 |
İhtiyaç, müşteri, tüketici ve tüketim kavramları, tüketici davranışı kavramı ve pazarlama, tüketici davranışlarının pazarlamadaki ve satıştaki önemi, tüketici karar alma süreci, tüketici davranış modelleri, ihtiyaç, güdü, dürtü ve motivasyon ilişkisi, algılama öğrenme, tutum, kişilik ve kişilik kuramları, yaşam tarzı, kültür ve alt kültür, sosyal sınıflar, aile, referans grubu, örgütsel pazarlarda müşteriler ve satın alma özellikleri |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5038 | Ürün ve Marka Yönetimi | 3+0+0 | 6 |
Markanın Önemi: Marka Nedir, Neden İhtiyaç Duyulur, Marka Değeri; Marka Yaratma: Marka Stratejisi, Marka Kültürü; Marka Uygulama: Marka Tasarımı, Marka Kimliği, Marka Uygulaması; Markanın Sürdürülebilirliği: Markanın Standartları, Markanın Korunması, Markanın Servis Edilmesi. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5039 | Etkili İletişim ve İtibar Yönetimi | 3+0+ | 6 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5040 | Yenilik Ekonomisi | 3+0+ | 6 |
Bu ders teknolojik yenilikleri mikroekonomik ve makroekonomik açılardan incelemektedir. Dersler çok aktörlü bağlamı kapsamakta, firmaların, yüksek öğrenim kurumlarının, araştırma enstitülerinin, hane halklarının ve bireylerin rollerinin yanı sıra aktörler arası bağlantılar ve Ulusal yenilik sistemleri çerçevesi tartışılmaktadır. Yenilikler, ekonomik dönüşüm ve ekonomik büyüme arasındaki etkileşim, söylem ile kalkınma çalışmalarının genel gündemi arasındaki ilişkiye vurgu yapılarak inceleniyor. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5046 | Müzakere Teknikleri | 3+0+0 | 6 |
Müzakerenin kültürel bir davranış paterni olduğunu vurgulayan derste, müzakere sonucu uzlaşmanın toplumsal bağlamda önemi vurgulanır. Müzakere stratejileri, müzakere etiği, liderlik ve iletişim stilleri, çatışma yönetimi ile içerik tamamlanır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5053 | Stratejik Öngörü | 3+0+0 | 6 |
Strateji geliştirme ve stratejik planlama hemen her kurum için orta ve uzun vadeli hedefleri gerçekleştirmek için zorunlu çalışmalar haline gelmiştir. Stratejik yönetim kapsamındaki “iç faktörler” kurumların kontrolü altında gelişebilmektedir. Ancak “dış faktörler” gelecekteki “çevresel koşullar”ın etkisi altında şekillenecektir. Söz konusu çevresel koşullar doğal olarak bugün içinde bulunulan çevresel koşullar ile aynı olmayacaktır. Bu gerçekten hareketle, kurumlar ve devletler geleceğin nasıl şekilleneceği hakkında bilgi sahibi olma ihtiyacı içindedirler. Geleceği tahmin etmek, tarih boyunca hep yapılagelmiştir. Son yıllarda bu çalışmalar geçmişte yapıldığından farklı olarak bilimsel verilere dayanılarak yapılmaya ve bu konuda yöntemler üretilmeye çalışılmaktadır. Bu ders, stratejik planlama ve karar verme için ihtiyaç duyulan gelecek tahminlerinin önemini vurgulayarak, bu konuda literatürde yer alan başlıca çalışmalar ve yöntemler hakkında bilgileri, analizleri, uygulamaları içermektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5055 | Aile İşletmelerinde Risk Yönetimi | 3+0+ | 6 |
The number of companies that have developed governance processes to measure, analyze, guide and communicate their sustainability efforts has grown significantly over the past few years. However, it is a well-known fact that family businesses, which contribute to the world economy on a macro basis and the family budget on a micro basis, have a short life span due to their unique dynamics. Based on the stated fact, the scope of the "Risk Management in Family Businesses" course is related to the issues to ensure the sustainability of these companies. A multi-disciplinary approach will be applied within the scope of the Risk Management course in Family Businesses and approaches from different disciplines will be combined under the title of management. To put it more clearly, applications specific to family companies in the fields of finance, law, technology, management and human resources will be presented in an integrated manner. Therefore, those who successfully complete the certificate program will have learned in a compact way all the academic and practical information on family businesses to increase their level of institutionalization and to remove the obstacles to their sustainability. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5056 | Finansal Okuryazarlık | 3+0+ | 6 |
Finansal araçları tanımak (mevduat, kredi, tahvil, hisse senedi), basit faiz hesaplarını yapabilmek, yapılan getiri ve kâr hesaplarında enflasyonun etki ve rolünü bilmek, reel getiri kavramı. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5057 | Finansal Piyasalar ve Kurumlar | 3+0+0 | 6 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5058 | İşletme Finansı | 3+0+0 | 8 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5060 | Kurumsal Yönetişim | 3+0+0 | 6 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5101 | Yönetimin Ekonomi Politiği | 3+0+0 | 8 |
Ekonomi politiğin çıkış noktası, yıllar içindeki değişim ve dönüşüm evreleri takip edilecektir. Ardından günümüzün yeni ekonomik trendleri ele alınarak geçmişle bugün arasındaki farklılıklar tespit edilirken gelecek için olası senaryolar tartışılacaktır. Bu aşamada arz-talep-enflasyon-işsizlik- kalkınma gibi ekonominin makro boyutu ele alınarak yöneticilerin temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olması sağlanacaktır. Son olarak devletin gelir gider dengesini analiz etmek için işin maliye kısmına da değinilecektir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5104 | İşletme Stratejisi | 3+0+0 | 9 |
Bu ders stratejik yönetimin güncel ve önemli yaklaşımlarını kapsar. Derslerde aşağıda verilen programın takibine yardımcı olarak; ek kaynak okumaları, derse uzman kişilerin daveti, vaka incelemeleri ve kişisel tecrübelerin aktarımı yöntem olarak benimsenmiştir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5105 | Yönetim Muhasebesi | 3+0+0 | 6 |
Öğrencilerin maliyet muhasebesi bilgilerini; operasyonları planlama, faaliyetleri kontrol etme ve performans değerleme gibi karar verme süreçlerinde kullanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5108 | Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi | 3+0+0 | 6 |
Çalışma ilişkileri ve çalışmanın değişen anlamı. Stratejik yönetim ve insan kaynakları yönetiminin temel terminolojisi ve kavramlar. Stratejik yönetim anlayışının geleneksel insan kaynakları yönetimi uygulamalarına adapte edilmesiyle insan kaynağı ve örgüt açısından yaşanan dönüşüm. Geleneksel insan kaynakları uygulamaları ile stratejik insan kaynakları uygulamalarının kıyaslayabilmesi ve başarı/başarısızlık ile ilgili güncel durumların değerlendirilebilmesi için bilimsel araştırma sonuçlarının ve örnek olayların analiz edilmesi. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5113 | Sürdürülebilirlik Yönetimi | 3+0+0 | 6 |
İşletme yönetimleri ve sürdürülebilirlik uygulamaları tarihsel süreç içerisinde incelenecektir.İşletmelerde sürdürülebilirliği gündeme getiren dinamikler mikro ve makro düzeyde ele alınacak, teorilerle desteklenecektir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5121 | İşletme Simülasyonu | 3+0+ | 6 |
Bu derste öğrenciler minimum dörder kişilik takımlar oluştururlar. Her bir takım diğerleri ile rakip olan bir şirkettir. Her öğrenci bu şirketlerden bir tanesinde üst düzey bir yönetici rolünü oynar. Bilgisayar ortamında verdikleri haftalık kararlar, bu sanal şirketlerin piyasa değerlerini, pazar paylarını, bilançolarını vb. etkiler. Önceden belirlenmiş haftalarda ve dönem sonunda, o ana kadar ki sonuçları tartışmak ve varsa yeni stratejik kararlar almak üzere her bir şirketin yönetim kurulu toplantısı olur. Yönetim kurulu, alanında uzman ve tecrübeli gerçek kişilerden, çoğunlukla da faal üst düzey yöneticilerden oluşur. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5126 | İnsan kaynakları Yönetiminde İş Sağlığı ve Güvenliği | 3+0+0 | 6 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5128 | İnsan Kaynakları Yönetiminde Güncel Konular | 3+0+0 | 6 |
Günümüz iş dünyasında, çalışanların vatandaşlık davranışlarını besleyen örgüt kültürü ve ikliminin, çalışan mutluluğunun hem finansal göstergeler hem de değer yaratmadaki önemi giderek daha fazla dile getirilirken, İKY profesyonellerinin üst yönetimde yer sahibi oldukları ve stratejik bir ortak olarak değerlendirildiği görülmektedir. Bu anlayış çerçevesinde, şirketlerin karar verme süreci ve kurumsal stratejisinde İKY uygulamalarının ve politikalarının rolünün anlaşılması; iş dünyasındaki profesyoneller tarafından İKY’nin stratejik dört rolünün ( Ulrich’in SİKY Rolleri) kavranması; çalışanları motive ederken işletme performansı hedefinde İKY uygulamalarının güncel konularının ve dinamiklerinin aktarılması ve Elektronik İKY (E-İKY) uygulamalarına yönelik aktarımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5130 | E-Ticaret Uygulamaları | 3+0+0 | 6 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5131 | Veriye Dayalı Karar Verme | 3+0+ | 6 |
Bu program içeriğinde veri madenciliği, istatistik ve veri işleme gibi konular, örgüt fonksiyonları ve sektör uygulamaları üzerinden anlatılacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5133 | Dijital Dönüşüm Süreç Yönetimi | 3+0+0 | 6 |
Organizasyonların dijital dönüşüm süreçlerinin yönetilmesi için gerekli yetkinliklerin ve tekniklerin öğrenilmesi |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5134 | Küresel İşletmecilik Yönetimi | 3+0+0 | 6 |
Yirmi birinci yüzyılın rekabetçi küresel iş hayatı, yöneticilerin etkili uluslararası etkileşimler yürütmek ve uluslararası ticaretteki operasyonları yönetmek için gerekli becerileri geliştirmesini zorunlu kılmaktadır. Bu, çok uluslu bir firmanın yurtdışı operasyonlarının başarısının, uluslararası yöneticinin becerilerine ve kültürel duyarlılığına ve şirketin stratejilerini ev sahibi ülkenin iş uygulamaları çerçevesinde gerçekleştirme becerisine bağlı olduğu anlamına gelir. Bu dersin amacı, öğrencilerin yirmi birinci yüzyılda küresel bir bağlamda insanların ve süreçlerin etkili yönetimi için gerekli becerileri geliştirmelerini sağlamaktır. Dersin odak noktası, hem organizasyonel hem de kişilerarası düzeylerde küresel vizyon ve yönetim becerilerini geliştirmek için gerekli olan gerçek yönetim fonksiyonları ve davranışları üzerinde olacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5135 | Veri Odaklı Karar Verme | 3+0+0 | 6 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5136 | Sanal Organizasyonlar ve Takımların Yönetimi | 3+0+0 | 6 |
Sanal Organizasyonların yönetilmesi için gerekli yetkinliklerin ve tekniklerin öğrenilmesi |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5137 | Yapay Zeka,Veri ve Etik | 3+0+0 | 6 |
Yapay zekanın gelişimi, kapsamı ve yöntemlerinin farklı alanlardaki uygulama örnekleriyle birlikte anlaşılması. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5138 | İtibarsızlaşmada Yeni Nesil Yöntemler-DERİN KURGU Uygulamaları | 3+0+0 | 6 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ISY5139 | Kurumiçi Girişimcilik | 3+0+0 | 6 |
Kurum içi/Kurumsal Girişimciliğe genel bir bakış, Kurum içi/Kurumsal Girişimciliğin temel özellikleri, Kurum kültürü ve Kurum içi/Kurumsal Girişimciliğe olan etkisi, Kurum stratejisinin oluşturulması, Kurum girişimcilik performansının değerlendirilmesi |