İstinye Üniversitesi

2021-2022 Güz Dönemi Kurum İçi-Kurum Dışı Yatay Geçiş Başvuruları

Başvurular 02-16 Ağustos 2021 tarihleri arasında Online Yatay Geçiş Başvuru Formu'ndan yapılacaktır.

ÖSYM KONTENJAN İNDİRİMİ
İstinye Üniversite’sine yatay geçiş yaparken, öğrencinin yatay geçiş yapacağı programa ait yerleşme puanı İstinye Üniversitesi’ndeki programın Tam Burslu veya %75 indirimli taban puanına denk düşüyor olsa bile, İstinye Üniversitesi’ne yatay geçiş ile kayıt yaptırdığında %50 indirim oranı uygulanır.
İstinye Üniversite’sine yatay geçiş yaparken, öğrencinin yatay geçiş yapacağı programa ait yerleşme puanı İstinye Üniversitesi’ndeki programın %25 indirimli taban puanına denk düşüyorsa, İstinye Üniversitesi’ne yatay geçiş ile kayıt yaptırdığında %25 indirim oranı, %50 indirimli taban puanına denk düşüyorsa %50 indirim oranı uygulanır.
İstinye Üniversite’sine yatay geçiş yaparken, öğrencinin yatay geçiş yapacağı programa ait yerleşme puanı İstinye Üniversitesi’ndeki programın ücretli taban puanına denk düşüyorsa, İstinye Üniversitesi’ne yatay geçiş ile ücretli olarak kayıt yaptırabilir. 


ANLAŞMALI KURUM İNDİRİMİ 
İstinye Üniversitesi’nin anlaşmalı kurumları olduğu kurumlardan mezun olan öğrenciler mezun olduğu yıla bakılmaksızın yatay geçiş ile İstinye Üniversitesi’ne yerleştiğinde ek indirim hakkından faydalanır (ek indirim kontenjan indirimi ile ödenecek tutar üzerinden uygulanır).
Anlaşmalı Kurumlar Listesini Görüntülemek İçin Tıklayınız.


YILDIZ LİSE İNDİRMİ
İstinye Üniversitesi’nin 2020 Yıldız Lise listesinde ilan edilmiş olan kurumlardan mezun olan öğrenciler mezun olduğu yıla bakılmaksızın yatay geçiş ile İstinye Üniversitesi’ne yerleştiğinde ek indirim hakkından faydalanır (ek indirim kontenjan indirimi ile ödenecek tutar üzerinden uygulanır).
Yıldız Liseler Listesini Görüntülemek İçin Tıklayınız.

Peşin Ödeme: %5 İndirim Uygulanır.
 

Kredi Kartı (Tek Çekim): Anlaşmalı bankalarımıza ait sanal pos (https://ois.istinye.edu.tr/fi/eodeme) ile (Akbank, Yapıkredi, İş Bankası, Denizbank, Garanti Bankası ve Halk Bankası) ödemelerinizi kredi kartı bilgileriniz ile yapabilirsiniz. Topkapı Kampüsümüz’de de kredi kartı ile ödeme yapılabilecektir. Üniversitemizde Mail Order sistemi kullanılmamaktadır.
 

Havale – EFT: Üniversitemize ait aşağıda detayları verilmiş olan banka hesabına Öğrenci Adı Soyadı ve Bölümü açıklamasıyla havale ya da EFT yoluyla ödemelerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
Banka Hesap Bilgilerimiz:
Alıcı Adı: İstinye Üniversitesi
Banka Adı: Fibabanka Merkez Şubesi
IBAN: TR24 0010 3000 0000 0011 9432 14
Taksitli Ödeme
Kredi Kartı ile Taksitli Ödeme;
Anlaşmalı bankalarımıza ait mobil pos, sanal pos (https://ois.istinye.edu.tr/fi/eodeme) ile (Akbank, Yapıkredi, İş Bankası,Garanti Bankası ve Halk Bankası)  ödeme yapılabilecektir. Sanal pos ile aşağıdaki bağlantı üzerinden ödemenizi gerçekleştirebilirsiniz. Topkapı Kampüsümüzde de kredi kartı ile ödeme yapabilirsiniz. Toplam taksit sayısı sekiz (8) ayı geçemeyecektir. Üniversitemizde Mail Order sistemi kullanılmamaktadır.
Kredi Kartı Ödemeleri-Anlaşmalı Bankalarımız
•    Garanti
•    Yapı ve Kredi
•    Akbank
•    İş bankası
•    Halkbank
•    Finansbank
•    Türkiye Finans
•    TEB


Fibabanka Kredili Mevduat Hesabı (KMH) İle Taksitli Ödeme;
KMH Fibabanka tarafından başvuran kişi hesabına tanımlanan limit doğrultusunda kullandırılan taksitli bir kredi türüdür. Kişi her ay taksit tutarını kendi banka hesabına yatırarak okul ödemesini gerçekleştirir. Banka ilgili taksit tutarını başvuran kişi hesabından çekerek 2 gün sonrasında üniversite hesabına yatırır. Vadesinde yapılan ödemeler için herhangi bir faiz alınmamaktadır. Gecikmeli yapılan ödemelerde ise bankanın belirlemiş olduğu gecikme faizi uygulanır. Yatay geçiş dönemlerinde taksit sayısı bir peşin 3 taksit olacaktır. Taksit ödeme tarihi her ayın 3’ ü yada 19’u olarak belirlenecektir. Krediyi kullanacak olan kişi (anne, baba, arkadaş veya akraba vb. 3.şahıslar) kimliğiyle birlikte Topkapı Kampüsüne gelerek ya da ogrencimuhasebe@istinye.edu.tr adresine e-posta atarak başvuru işlemlerini gerçekleştirebilir.

Yurt İçi Yatay Geçiş Başvurusunda Gerekli Evraklar
•    Kayıtlı olduğu programa yerleştiğini gösteren ÖSYS-YKS yerleştirme belgesi*,
•    ÖSYM sonuç belgesi Tıklayınız *,
•    Öğrenci Belgesi (en geç 10 gün önce alınmış)
•    Resmi Transkript Belgesi (not dökümü),  
•    Ders içerikleri,
•    Nüfus cüzdan fotokopisi,
•    Lise diploma fotokopisi, 
•    Disiplin belgesi,
•    1 adet fotoğraf
•    İngilizce programlara başvurular için TOEFL Belgesi (TOEFL IBT 75 puan gerekli, bu belgelerin geçerlilik süreleri 2 yıldır. Süresi geçmiş belgeler kabul edilmez. TOEFL belgesi olmayan adaylar Üniversitemiz tarafından yapılan İSTEP-İngilizce Yeterlilik Sınavına alınırlar),
•    Başarı sırası isteyen programlara başvurularda (Tıp, Mühendislik, Mimarlık, Eczacılık vb.) ilgili puan türünden aranan başarı sırasının sağlanması gerekir,
•    İkinci öğretim programlarından örgün öğretime başvurularda; sınıfının %10’luk başarı diliminde olunduğunu gösterir yazı,

Yurt içinden KKTC'den kabul alan öğrencilerin kayıt sırasında, başvuruda ilettikleri evrak asılları ile birlikte; Yatay Geçişe engel bir durum olmadığına dair belgeyi de iletmeleri gerekmektedir.

Yurt Dışı Yatay Geçiş Başvurusunda Gerekli Evraklar
•    ÖSYS-YKS yerleştirme belgesi*,
•    ÖSYM sonuç belgesi Tıklayınız*,
•    Öğrenci Belgesi (en geç 10 gün önce alınmış),
•    Resmi Transkript Belgesi (not dökümü, noter onaylı çevirisiyle birlikte)
•    Transkript üzerinde ağırlıklı not ortalamasının görünmesi gerekir,
•    Onaylı Ders içerikleri (noter onaylı çevirisiyle birlikte),
•    Nüfus cüzdan fotokopisi,
•    Lise diploma fotokopisi, 
•    Disiplin belgesi,
•    1 adet fotoğraf
•    İngilizce programlara başvurular için TOEFL Belgesi (TOEFL IBT 75 puan gerekli, bu belgelerin geçerlilik süreleri 2 yıldır. Süresi geçmiş belgeler kabul edilmez. TOEFL belgesi olmayan adaylar Üniversitemiz tarafından yapılan İSTEP-İngilizce Yeterlilik Sınavına alınırlar),
•    Başarı sırası isteyen programlara başvurularda (Tıp, Mühendislik, Mimarlık, Eczacılık vb.) ilgili puan türünden aranan başarı sırasının sağlanması gerekir,
•    Başarı sırası aranmayan programa başvurularda, ilgili yılın yurt içindeki en küçük taban puanın sağlanması gerekir,
•    Kayıtlı olunan üniversitenin “Dünya Üniversiteleri Başarı Sıralamasını” gösterir internet çıktısı,
•    Kayıtlı olunan üniversitenin “YÖK Tanınırlık Yazısı”

Ayrıca YÖK tarafından istenen Evraklar;
•    Pasaport sayfalarının fotokopisi (aslı görülerek),
•    Yurt dışı giriş çıkış kaydı (e-devlet üzerinden ya da Emniyet Müdürlüğünden),

*ÖSS sonuç ve yerleştirme belgesi olmayan, sınava girmemiş öğrencilerin; ÖSS sınavına eşdeğer belgelerden birine sahip olması gerekir (IB, Matura, ABITUR, SAT, ACT vb.  sınavlardan gerekli puan almış olunması şartıyla). Bu şartı sağlamayan aday öğrencinin, yurt dışına kayıt olduğu yılın ÖSYS tercih kılavuzunda ilan edilen “yatay geçiş duyurusunda aranan Dünya Üniversite sıaralaması şartı” ‘nı sağlaması gerekir.

Kayıtlarda tüm belgelerin aslı ile ilgili üniversiteden alınıp üniversitemize teslim edilen belgeler de apostilli olarak istenecektir. 

KKTC'den kabul alan öğrencilerin kayıt sırasında, başvuruda ilettikleri evrak asılları ile birlikte; yatay Geçişe engel bir durum olmadığına dair belgeyi de iletmeleri gerekmektedir.

Adaylar başvuru yaptıktan sonra, kayıtlı oldukları üniversite ile teyitleşme yapılacak olup, teyit sonucu olumsuz gelen ya da olumlu gelip üniversiteden gönderilen belge ile aday öğrencinin başvuruda verdiği belgeler arasında herhangi bir uyuşmazlık görülmesi üzerine, aday öğrenci akademik olarak “kabul” almış olsa bile Üniversitemize yatay geçiş kaydı yapılmayacaktır.

Kayıt sırasında kayıtlı oldukları üniversiteden teyit sonucu henüz iletilmemiş öğrencilerin kaydı öğrenciden alınacak taahhütname ile yapılacak olup, kayıt sonrasında teyidin olumsuz gelmesi ya da olumlu gelip üniversiteden gönderilen belge ile aday öğrencinin başvuruda/kayıtta verdiği belgeler arasında herhangi bir uyuşmazlık görülmesi üzerine öğrencinin Üniversitemizdeki kaydı iptal edilecektir.

"Yurt Dışı Dünya Üniversiteleri Başarı Sırası" kapsamında başvuran ve kabul alan adaylar, programa ücretli olarak kaydedilecektir.

Kurum İçi Yatay Geçiş Başvurusunda Gerekli Evraklar
•    ÖSYS-YKS yerleştirme belgesi*,
•    ÖSYM sonuç belgesi (https://ais.osym.gov.tr/yetki/giris)*,
•    

İngilizce Programlar İçin İngilizce Hazırlık Programı Muafiyet Şartları
Yatay geçişle eğitim dili İngilizce olan programlara kabul edilen öğrenciler, İstinye Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü tarafından yapılan İSTEP (İngilizce Yeterlilik Sınavı) ‘e girmek ve geçer not almak zorundadır. Yatay geçiş süresi boyunca İSTEP (İngilizce Yeterlilik Sınavı) aşağıda belirtilen tarihlerde yapılacaktır.

Sınavlarımızı aşağıdaki tarihlerde, saat 11.00’da uzaktan yapılacaktır.

 

  • 6 Ağustos 2021
  • 13 Ağustos 2021
  • 20 Ağustos 2021

 

Yer: Uzaktan (Blackbord ve Zoom)
Not: Sınav süresi 1 saattir. Sınav dilbilgisi, kelime, okuma-anlama ve yazma becerilerini ölçmektedir. 
Sınav gününden bir gün önce, Yabancı Diller Bölümü tarafından, başvuru sırasında vermiş olduğunuz e-posta adresinize sınavla ilgili bilgilendirme ve duyuru gönderilecektir.


Muafiyet için kabul edilen diğer sınavlar ve şartları:
•    TOEFL IBT: 75 


Not: Bu belgelerin geçerlilik süreleri 2 yıldır. Süresi geçmiş belgeler kabul edilmez.