Üniversitemiz Önlisans / Lisans programlarına 2024-2025 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında yatay geçiş başvuruları 03 Şubat 2025 tarihinde başlayacak olup, başvuru yapmak isteyen öğrenciler, en geç 07 Şubat 2025 tarihine kadar https://ois.istinye.edu.tr/ogrenciler/yataygecisbasvuru üzerinden başvurularını yapabilirler.
Başvurular sistem üzerinden yapılacak olup, posta veya elden başvuru evrakı kabul edilmeyecektir.
(Başvurular tek seferde alınacağından belgelerin eksiksiz yüklenmesi gerekmektedir. Eksik belge ile yapılan başvurular değerlendirmeye alınmayacak ve ek süre verilmeyecektir.)
Başvuru | Başlangıç | 03.02.2025 Pazartesi | Bitiş | 07.02.2025 Cuma |
Değerlendirme | Başlangıç | 10.02.2025 Pazartesi | Bitiş | 13.02. 2025 Perşembe |
Sonuç | 14.02.2025 Cuma | |||
Kesin Kayıt | Başlangıç | 17.02.2025 Pazartesi | Bitiş | 20.02.2025 Perşembe |
Yedek Kayıt | Başlangıç | 21.02.2025 Cuma | Bitiş | 21.02.2025 Cuma |
Yükseköğretim kurumlarında önlisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift anadal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik için tıklayınız.
Ek madde 1 uygulama ilkeleri için tıklayınız.
• Önlisans ve Lisans programlarına Merkezi Yerleştirme Puanına göre (KKTC hariç), göre başvuru kabulü alınacaktır,
• Merkezi Yerleştirme Puanına göre kurum içi başvurularda, başvurulan programın taban puanı dikkate alınarak, adayın MYP puanının programın taban puanı ile aynı ya da üstü olması şartıyla başvurusu kabul edilecektir.
• Önlisans programlarına Not Ortalamasına göre yurtiçi ve yurtdışı Üniversitelerden başvuru kabulü alınacaktır,
• Kurum içi Yatay Geçiş türüne göre başvuru yapan Üniversitemiz öğrencilerinin, puan türünün başvurduğu programın Türkiye genelinde en düşük puanı ile aynı ya da üstü olması şartıyla başvuruları kabul edilecektir.
• Başvuru alanından sisteme yüklediğiniz evraklarınızın onaylı (ıslak imzalı veya e-imzalı ) olması gerekmektedir,
• Eksik belge olması halinde, mevcut olan belgeler yeniden ilgili alanlara yüklenebilir. Belge eklenecek olan alanlar boş bırakılmamalıdır,
• Başvurunuzda yer alan e-posta ve telefon numaranızın yer aldığı iletişim bilgilerinizin güncel ve doğruluğu başvuru sonucunuzun geri bildirilmesi acısından önem arz etmektedir. Lütfen tüm bilgilerinizin doğru olduğundan emin olunuz.
• Kayıtlı olduğu programa yerleştiğini gösteren ÖSYS-YKS yerleştirme belgesi,
• ÖSYM sonuç belgesi,
• Öğrenci Belgesi (güncel tarihli ve onaylı)
• Resmi Transkript Belgesi (not dökümü),
• Nüfus cüzdan fotokopisi,
• Lise diploma fotokopisi (e-devlet üzerinden alınan mezuniyet belgesi),
• DGS ile yerleşmiş öğrenciler için Ön Lisans Diploması
• Disiplin belgesi (öğrenci belgesi veya transkriptte belirtilmiş ise ayrıca belge istenmemektedir),
• 1 adet fotoğraf
• İkinci öğretim programlarından örgün öğretime başvurularda; sınıfının %10’luk başarı diliminde olunduğunu gösterir yazı,
• Hazırlık eğitimi alan öğrenciler için hazırlık başarı durumunu gösterir belge,
• Yatay geçiş yapmasına engel olmadığına dair kayıtlı olduğu üniversitesinden yazı,
• Ek-Madde1 ile yatay geçiş yapmasına engel olmadığına dair belge. (öğrenci belgesi veya transkriptte belirtilmiş ise ayrıca belge istenmemektedir)
*İngilizce Programlara başvurusu kabul edilen adayların hazırlık sınıfı muafiyet işlemleri, Yabancı Diller-İngilizce Hazırlık Programı Muafiyet Koşullarına Göre yürütülecektir.
Yurtdışı Yatay geçiş başvurularında talep edilen belgeler (Ön Lisans) :
Başvurular online yapılacak olup, başvuru tarihleri arasında ayrıca orijinal belgeler elden (şahsen) teslim edilmelidir.
• Nüfus cüzdanı fotokopisi
• 2 adet fotoğraf
• Güncel tarihli ve onaylı Öğrenci Belgesi (belgenin aynı zamanda Yeminli Tercüman tarafından yapılan Türkçe çevirisinin getirilmesi gerekmektedir),
• Güncel tarihli ve onaylı transkript (Belgenin aynı zamanda not dönüşüm tablosu ve Yeminli Tercüman tarafından yapılan Türkçe getirilmesi gerekmektedir),
• Lise Diploması
• Yeni tarihli YÖK’ten alınan denklik belgesi,
• Hudut Giriş-Çıkış Belgesi (Emniyet Genel Müdürlüğü’nden alınan veya E-Devlet üzerinden alınan evrak)
• Pasaportun Onaylı Sayfaları (Yurtdışında eğitim alınan yıl/dönemleri kapsayan giriş-çıkış kaşelerinin de yer aldığı her bir sayfa örneğinin eksiksiz getirilmesi gerekmektedir),
• Yurtdışında eğitim alınan yıl/dönemlere ait oturma izin belgesi/belgeleri
• Güncel tarihli ve onaylı Disiplin Durum Belgesi (Öğrenci belgesi veya transkriptte belirtilmiş ise ayrıca belge istenmemektedir. Aynı zamanda Yeminli Tercüman tarafından yapılan Türkçe Çevirisinin getirilmesi gerekmektedir),
• Ders İçerikleri ile ( aynı zamanda Yeminli Tercüman tarafından yapılan Türkçe Çevirisinin yüklenmesi gerekmektedir.)
Yurt Dışından Yatay Geçiş Başvurusunda Bulunacak Öğrencilerin aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekmektedir.
2019 YÖK YKS Kılavuzu – YÖK Yurt dışı yatay geçiş duyurusu
2020 YÖK YKS Kılavuzu – YÖK Yurt dışı yatay geçiş duyurusu
2021 YÖK YKS Kılavuzu – YÖK Yurt dışı yatay geçiş duyurusu
2022 YÖK YKS Kılavuzu – YÖK Yurt dışı yatay geçiş duyurusu
2023 YÖK YKS Kılavuzu – YÖK Yurt dışı yatay geçiş duyurusu
1 - NAKİT VEYA KREDİ KARTI İLE TEK SEFERDE YAPILAN ÖDEMELERDE PEŞİN ÖDEME TUTARI GEÇERLİ OLACAKTIR.
1-1 Öğrenim ücretinin kredi kartı ile tek seferde ödenmesi durumunda peşin ödeme tutarı geçerli olacaktır. Bu uygulama tüm kredi kartları için geçerlidir. OİS otomasyon sistemi üzerinden kredi kartınız ile online olarak ödeme yapabilirsiniz.
1-2 Nakit ödeme yapmak isteyen öğrenci ve velilerimizin, aşağıdaki banka hesap bilgilerine ödeme yapmaları gerekmektedir. Üniversitemiz elden nakit tahsilat yapmamaktadır.
YAPI KREDİ BANKASI
HALİÇ TİCARİ ŞUBE ( 977 )
IBAN:TR60 0006 7010 0000 0048 5290 88
ALICI ADI: İSTİNYE ÜNİVERSİTESİ
AÇIKLAMA: ÖĞRENCİ ADI/SOYADI VE TC VATANDAŞLIK NUMARASINI YAZDIRMAYI UNUTMAYINIZ
1-3 Öğrencilerimiz, https://ois.istinye.edu.tr/fi/eodeme ödeme bilgileri sayfasın da yer alan online ödeme sistemini kullanarak kredi kartı ile ödeme yapabilirsiniz.
American Express özellikli ve yurt dışı kredi kartları online ödeme sisteminde tek çekim olarak kullanılmaktadır.
2- KREDİ KARTI TAKSİTLİ ÖDEME ( 4 TAKSİT )
Öğrenim ücretinin kredi kartı ile taksitli ödenmesi durumunda 4 taksit uygulanır. Bu işlemin yapılabilmesi için kredi kartınızda öğrenim ücretiniz kadar kullanılabilir limit olması gerekir. Ödemenizi https://ois.istinye.edu.tr/fi/eodeme online olarak yapabilirsiniz. Kredi kartı ödemeleri online ödeme ekranı üzerinden yapılabilmektedir. Taksitli işlem yapılabilmesi için geçerli olan kredi kartları aşağıdaki gibidir;
- Yapı Kredi Bankası Kredi Kartları ve World özellikli kartlar
- Garanti Bankası Kredi Kartları ve Bonus özellikli kartlar,
- Türkiye İş Bankası Kredi Kartları ve Maximum özellikli kartlar,
- Halk Bankası Kredi Kartları ve Paraf özellikli kartlar,
- Akbank Kredi Kartları ve Axess özellikli kartlar,
- QNB Finans Bank Kredi Kartları
Öğrenim ücretinin tamamı tek çekim ya da taksitli olarak ödenmemesi halinde kayıt işlemleri tamamlanamayacaktır.
3- OKUL TAKSİT SİSTEMİ ( KMH 4 TAKSİT)
Taksitli ödemeden yararlanmak isteyen öğrenci ve velilerimizin, anlaşmalı olduğumuz Yapı Kredi bankasının tüm şubelerinden öğrenci TC vatandaşlık numarası ile ödeme bilgilerini öğrenebilir ve işlem yaptırabilirler. Taksitli ödeme başvurunuz banka tarafından onaylandığı takdirde ödeme bilgileriniz otomatik olarak üniversitemizin otomasyon sistemi olan OİS’e aktarılacaktır. İlk taksitiniz işlem yaptığınız gün ödenmektedir.
Not: Hafta sonu bankalar kapalı olduğundan dolayı KMH işlemi sadece mobil uygulamadan yapılabilir. Mobil uygulamadan bu süreci yapabilmeniz için Yapı Kredi bankasından hesabınız olması gerekmektedir.
İletişim Bilgileri:
Santral Telefon: 0850 283 60 00
e-posta: ogrencimuhasebe@istinye.edu.tr