Üniversitemizin daha kurumsal bir yapıya sahip olması, akademik ve idari personelin aidiyet duygusunun daha da güçlendirilebilmesi için iş bu politika belgesinin ilkeleri aşağıdaki gibidir.
- Özgün yönetim modeli ve organizasyon yapısını oluşturmak ve buna uygun akademik/idari birim yapılanmasını sağlamak,
- Eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, topluma hizmet başta olmak üzere tüm idari işlemleri ve faaliyetleri yazılı işleyiş ve tanımlı süreçlerle yürütmek,
- Karar alma süreçlerinde kamu yararı esasında katılımcılık, paylaşımcılık ve ortak akıl ile ilerlemek,
- Etkin Dijital Dönüşümü, Bütünleşik Bilgi Yönetim Sistemini ve Doküman Yönetim uygulamasını gerçekleştirerek güçlü yönetişim ve kurumsal hafızanın oluşumuna imkân vermek,
- Akademik ve idari personelimiz için performans ve liyakat esaslı insan kaynağı yönetim sistemi oluşturmak,
- Kalite, akreditasyon, özdeğerlendirme, gibi süreçleri göz önüne alarak politika ve uygulamaların bu süreçlerin çıktılarıyla şekillendirilmesini sağlamak,
- Birimler arasında etkin iletişim ve iş birliği ortam ve kültürünü oluşturmak,
- Kurumlar arası iş birlikleri, ortaklıklar ve paylaşmayı teşvik etmek,
- Sosyal sorumluluk, toplumsal fayda, çevreyi koruma bilincinin yükseltilmesine dönük politika, uygulama ve etkinlikleri yaygınlaştırmak,
- Sürdürülebilirlik ve verimlilik bilincinin güçlendirilmesine dönük politika ve uygulamaları gerçekleştirmek.
- Üniversitemiz misyon, vizyon, değer ve hedeflerinin içselleştirilmesine yönelik faaliyetler yapılması,
- Etik ve Hukukun üstünlüğü temelinde adalet, liyakat ve hakkaniyet esaslı bilinç geliştirilmesi ve uygulamalar gerçekleştirilmesi,
- Yıllık Hizmet İçi Eğitim Planlarının yapılması ve pozisyonlara göre eğitimler verilmesi,
- İç etkileşimi arttırıcı ve kaynaştırıcı sosyal, kültürel ve sanatsal faaliyetlerin yapılması,
- Kurum içi çalışma sürecinde güçlü iletişim, şeffaflık ve paylaşım ortamı sağlanması,
- Akademik ve idari personele yönelik performans yönetimi kurulması, kariyer gelişimi planlarının yapılması, değer verme ve motivasyon politikalarının oluşturulması,
- Paydaşlara ait memnuniyet takibi, geri bildirimler ve sürekli iyileştirme çalışmaları yapılması,
- Akademik ve idari personelin karar mekanizmalarına daha fazla dahil edilmesi ve katılımlarının tanımlanması.