İstinye Üniversitesi

İnsan Araştırmaları Etik Kurulu

İstinye Üniversitesi İnsan Araştırmaları Etik Kurulu; sağlıklı veya hasta gönüllüler üzerinde gönüllü bilgilendirilmiş onam formu alınması şartıyla Sağlık Bilimleri alanında yapılacak olan ve aşağıda tanımlanan;

a) Tüm gözlemsel çalışmaları,
b) Anket çalışmalarını,
c) Dosya ve görüntü kayıtları gibi retrospektif arşiv taramalarını,
ç) Kan, idrar, radyolojik görüntü gibi biyokimya, mikrobiyoloji, patoloji, radyoloji vb. koleksiyon materyalleriyle veya rutin muayene, tetkik, tahlil ve tedavi işlemleri sırasında elde edilmiş materyallerle yapılacak retrospektif araştırmaları,
d) Gen tedavisi klinik araştırmaları dışında kalan ve tanıya/prognoza/yaşam süresi/takibe yönelik olan genetik materyalle yapılacak retrospektif çalışmaları,
e) Hemşirelik Uygulamaları sınırları içerisinde yapılacak araştırmaları,
f) Antropometrik ölçümlere dayalı yapılan çalışmaları,
g) Yaşam alışkanlıklarının değerlendirilmesi araştırmalarını,

İstinye Üniversitesi Klinik Araştırmalar Etik Kurulu Yönergesi ile İstinye Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu’nun görev alanına giren araştırmalar bu Yönerge’nin kapsamı dışındadır.

Yapılacak olan çalışmalarda / araştırmalarda “6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununun 6., 7. 8., 9. ve 12.” maddeleri dikkate alınmalıdır.


Üyeler
Prof. Dr. Semra ŞARDAŞ - Başkan
Prof. Dr. Hikmet KOÇAK - Üye
Prof. Dr. Yeşim Saliha GÜRBÜZ - Üye
Prof. Dr. Tamer ATAOĞLU - Üye
Prof. Dr. Levent KABASAKAL - Üye*
Dr. Öğr. Üyesi Nurgül DÜRÜSTKAN ELBAŞI - Üye
Dr. Öğr. Üyesi Didem ELİTEZ - Üye
Dr. Öğr. Üyesi Çağdan ERDOĞAN - Üye
Gözde ADA - Sekreter

* Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi

Başvurular, Topkapı Kampüs – Z07 Ofis Numaralı “İSU İnsan Araştırmalar Etik Kurulu” Sekretaryasına yapılacaktır.

  • İnsan Araştırmaları Etik Kurulu ayda bir defa toplanmaktadır.
  • Belirlenen dosya teslim aralığında eksiksiz teslim edilen başvurular toplantı gündemine alınır.
  •  Teslim Tarihini geçiren araştırmalar bir sonraki toplantı gündemine alınır.
  • Başvuru dosyası teslim süreci; Sekreterliğe tüm formların WORD ve PDF hali sıkıştırılmış klasör (ZİP)  olarak mail atılmalıdır . (etikkurul@istinye.edu.tr)

Pdf dosyası, başvuru dosyanızın imzalı taranmış halidir.)

  • İmza süreci tamamlanan başvuru dosyanızı eksiksiz şeffaf poşet dosya içerisine yerleştirilmiş olarak mavi telli dosya içinde CD ile birlikte Sekretaryaya elden de teslim edilmelidir.

Dosya teslimi takvimde yayınlanan tarih aralığında saat 16:00'ya kadar yapılması gerekmektedir. Islak imzalı olarak teslim edilmeyen başvuru dosyaları toplantı gündemine alınmayacaktır.

İnsan Araştırmaları Etik Kurul Dosya Teslim Aralığı
20 - 31 Ocak 2025
17 - 28 Şubat 2025
17 - 28 Mart 2025
21 - 30 Nisan 2025
19 - 30 Mayıs 2025
16 - 27 Haziran 2025
21 - 31 Temmuz 2025
Ağustos tatil dönemidir, toplantı yapılmayacak olup dosya kabulu olmayacaktır.
15 - 26 Eylül 2025
20 - 31 Ekim 2025
17 - 28 Kasım 2025
18 - 26 Aralık 2025
  1. Başvuru Kontrol Listesinde yer alan tüm formların Başvuru Dosyası içerisinde eksiksiz, tarih ve imzalı hali ile olmalıdır.
  2. Başvuru Dosyasında yer alan araştırmacılara ait bilgilendirmeler;
 Lisans ÖğrencileriYüksek Lisans Öğrencileri

Başvuru Dilekçesi:

Koordinatör

Danışman Hocalarının Unvanı-Adı-Soyadı, Koordinatör Merkez Üniversite Adı/Fakülte/Bölüm şeklinde yazılmalıdır.Danışman Hocalarının Unvanı-Adı-Soyadı, Koordinatör Merkez Üniversite Adı/Fakülte/Bölüm şeklinde yazılmalıdır.
Başvuru Formu:Proje Danışmanı ya da Sorumlu Araştırmacı maddelerinden sadece biri yazılmalıdır.Proje Danışmanı kısmına Tez Danışmanına ait Unvanı-Adı-Soyadı şeklinde yazılmalıdır
Sorumlu Araştırmacı-Yüksek Lisans Öğrencisinin kendisi yazılmalıdır.
Yardımcı AraştırmacıLisans Öğrencisi/Öğrencileri yazılmalıdır.Çalışma ile ilgili diğer araştırmacılar yazılmalıdır.
  1. Başvuru Formunda yer alan tüm maddeler boş bırakılmamalıdır.
  2. Bilgilendirilmiş Gönüllü Onam Formu: Çevrim içi (Online) yapılacak olan araştırmalarda Anket formu öncesinde Katılımcı/Gönüllü grubundan Onam alındığı beyan edilmelidir. BGOF'un online hazırlanmış örneğinin başvuru dosyasına eklenmesi gerekmektedir.
  3. Araştırmada yer alacak “anket, ölçek, test ve mülakat soruları” anonim olmayıp bir araştırmacıya ait ise izin yazıları alınmalı ve dosyaya eklenmelidir.

“Anket, ölçek, test ve mülakat soruları” literatüre açık ise Başvuru Formunda bildirilmelidir, araştırmacıların kendi tarafından oluşturulması durumunda ise yararlanılan kaynaklar belirterek beyan edilmelidir.

  1. Araştırma akademik amaçlıysa, araştırmanın akademik amaçlı olduğuna dair başvuru sahibi dışında yetkili bir kişi (Müdür, Dekan, Bölüm Başkanı) tarafından onaylanan ıslak imzalı belge
  2. Çalışmanın yapılacağı kurum-kuruluş/merkezlerden alınacak izin yazılarında “İlgili kurumun Başhekimliği/Mesul ya da İdari Müdürlüğünden antetli, ıslak imzalı ve kaşeli adı-soyadı yazılı şekilde” belge Başvuru Dosyasına eklenmelidir.
  3. Literatür örneği (Literatür basılı halde, tam metin olarak dosyaya eklenmelidir, en az üç adet literatür örneği dosyada yer almalıdır.)
  4. Çalışma içerisinde yer alan tüm araştırmacılara ait Özgeçmiş Formlarının web sayfamızda yer alan İnsan Araştırmaları Etik Kuruluna uygun olan formatta hazırlanmalıdır.
  5. Başvuru formunda belirtilen çalışmanın başlangıç tarihi; Etik Kurul onayı alındıktan sonra şeklinde yazılmalı ve başlangıç tarihi yazılmamalıdır. 
  6. 12 yaş üstü için bir çalışma yapılacaksa, BGOF'un bu yaş grubu için de hazırlanması gerekmektedir.

*Islak imzalı, güncel tarihli olmayan ve eksik evraklı başvurular dikkate alınmayacaktır.
**Dosya teslimi 10.00/16.00 saatleri arasında yapılmaktadır.

Başvuru formunu güncel tarihli ve yapılan düzeltmelerin kırmızı ile yazılarak ıslak imzalı olacak şekilde tarafımıza teslim edilmeli.
Düzeltme Bildirim Formunda düzeltilmesi için önerilen hususlarla ilgili cevaplar form içerisinde belirtilerek ıslak imzalı tarafımıza teslim edilmeli.

Başvuru Formu

Düzeltme Bildirim Formu