İstinye Üniversitesi

İstinye Üniversitesi ve Cambridge Üniversitesi Press & Assessment İş Birliği ile, Türkiye’deki İlk “Assessment Training Center” Açılıyor

İstinye Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü, Cambridge University Press & Assessment tarafından Türkiye'nin ilk "Ölçme Değerlendirme Eğitim Merkezi" olarak belirlendi. Ölçme değerlendirme konusunda uzmanlığın merkezi olarak merkez, ölçme ve değerlendirme konusunda bilgi ve becerileri paylaşmayı amaçlayan bir eğitim programı sunacak. Merkez, Cambridge'deki The Assessment Network tarafından tasarlanan ve üretilen değerlendirme kurslarının sağlanması yoluyla her seviyedeki eğitimciye yardımcı olacak.

 

"Teknolojik gelişmeler ve yapay zeka eğitimde ivme kazandıkça, değerlendirme teorisini ve uygulamasını anlamak giderek daha kritik hale geliyor. Bu alandaki daha derin bilgi , öğrenciler için daha adil sonuçlara yol açacaktır."

Sally Brown, Değerlendirme Ağı Direktörü

İstinye Üniversitesi’nde “Ölçme Değerlendirme Eğitim Merkezi”, eğitimcilerin modern değerlendirme tekniklerine ilişkin uzmanlıklarını güçlendirmeyi amaçlayan kapsamlı bir program sunacak.

Bu girişim, uluslararası standartlarla uyumlu yeterlilikleri geliştirerek profesyonel gelişimi destekliyor. Bu iş birliği sayesinde İstinye Üniversitesi, ölçme ve değerlendirmede mükemmelliği hedefleyerek akademik etkisini küresel olarak genişletiyor.

İstinye Üniversitesi eğitimde liderlik ve evrensellik ilkeleri doğrultusunda önemli bir dönüm noktasını temsil ediyor.

Ölçme Değerlendirme Ağı, ölçme değerlendirme prensiplerini, uygulamalarını ve içgörülerini kapsayan profesyonel gelişimde küresel bir liderdir. Eğitim programları, uygulayıcıları değerlendirme araçlarını tasarlamak, geliştirmek ve uygulamak için gereken bilgiyle donatmayı amaçlamaktadır.

Ölçme Değerlendirme Eğitmenleri Programı Hakkında:

İstinye Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü Ölçme ve Değerlendirme Birim Koordinatörü, Öğretim Görevlisi Erdem Aydemir, Nisan 2024'te ilk "Değerlendirme Eğitmenleri Programı"nı tamamlayarak, aşağıdaki A10 değerlendirme derslerini hem yüz yüze hem de çevrimiçi olarak sunma akreditasyonunu kazandı:

  • A101: Değerlendirme İlkelerinin Tanıtılması
  • A102: Değerlendirme Uygulamalarının Tanıtılması

"İyi tasarlanmış ölçme değerlendirmeler, öğretim ve öğrenme sonuçlarını en üst düzeye çıkarmak için fırsatlar yaratır. A101 ve A102 kursları, eğitimcilere dil öğrenimi veya diğer disiplinlerde bilinçli kararlar almaları için gerekli becerileri kazandırır."

Dr. Simon Child, The Assessment Network'te Değerlendirme Eğitimi Başkanı

Bu eğitim programları, eğitimcilerin mesleki gelişimini desteklemek, yalnızca sınıf uygulamalarını iyileştirmekle kalmayıp aynı zamanda metodolojilerini ve ölçme değerlendirme süreçlerini de geliştirmek için tasarlanmıştır. Eğitimler, katılımcıların sınav oluşturma, ölçme değerlendirme teknikleri ve veri odaklı karar alma gibi kritik alanlarda pratik beceriler kazanmalarına yardımcı olur.

Tüm eğitim modüllerini başarıyla tamamlayan katılımcılar Cambridge'den bir sertifika alacaklardır. Kurslar yüz yüze ve çevrimiçi olmak üzere iki formatta sunulmaktadır. Başvuranlar kabul edilmeden önce ön değerlendirmeden geçmektedir. Yüz yüze eğitim, katılımcı sınırı olmaksızın 15 saatten oluşacakken, çevrimiçi eğitim modülleri toplamda 30 saatten oluşacak ve 20 katılımcıyla sınırlı olacaktır. Program, K-12 öğretmenleri ve üniversite öğretim üyeleri dahil olmak üzere çeşitli eğitimciler için tasarlanmıştır.

İstinye Üniversitesi Hakkında

İstinye Üniversitesi, evrensel eğitim vizyonunun temel taşlarından biri olan ölçme ve değerlendirme alanında uzmanlığını geliştiriyor.

Evrensel eğitime olan bağlılığının bir parçası olarak İstinye Üniversitesi, test ve değerlendirme konusunda uzmanlar yetiştirmeye kendini adamıştır. Üniversite, uluslararasılaşma vizyonu aracılığıyla dünya çapında önde gelen kuruluşlarla stratejik ortaklıklar kurarak kapsamlı öğrenme ve araştırma fırsatlarının geliştirilmesine katkıda bulunmaktadır.

İstinye Üniversitesi , küresel işbirliklerini teşvik ederek öğrencilere ve akademik personele uluslararası düzeyde yenilikçi eğitim fırsatları sunar. Bu girişim, hem yerel hem de küresel bilimsel mükemmelliği sürdürür, toplumsal faydaları ilerletirken öğrencilere ve öğretim üyelerine yenilikçi düşünme, keşfetme ve öğrenme fırsatı sunar.