1. Uluslararası Kuşak ve Yol İnisiyatifi Türkiye Sempozyumu

Tarih
31/05/2022
Yayın
Dünya
Yayın Türü
Yazılı

İstanbul İstinye Üniversitesi (İSÜ) ev sahipliğinde gerçekleştirilen 1. Uluslararası Kuşak Ve Yol İnisiyatifi Türkiye Sempozyumu başladı. İSÜ Kuşak ve Yol Çalışmaları Uygulama Araştırma Merkezi, Çin Uluslararası Ekonomik İş birliği Merkezi ve Şanghay Üniversitesi Türkiye Araştırma Merkezi ile birlikte düzenlenen sempozyumun ana teması dijital 'İpek Yolu'nun gelişen ülkelere ve Türkiye'nin dijital ipek yoluna katkıları olarak belirlendi. İki gün boyunca toplamda 40 konuşmacıyı ağırlayacak sempozyumda konuşan Ticaret Bakanlığı E-İhracat, Dijital Pazarlama ve Yeni Nesil Teknolojiler Daire Başkanı Haşan Önal, Türkiye'nin e-ihracata odaklanmakta biraz geciktiğini vurgulayarak, "E-ihracat treni kalktı, Türkiye hızla bu trene binmesi gerekiyor" dedi.

Pandemi ile değişen tüketici alışkanlıklarının kalıcı olduğunu dile getiren Önal, e-ticaret trendinin yükselecek devam edeceğini söyledi. Önal yaptığı konuşmada şunları söyledi, "Küresel e-ticaret şu anda 4,3 trilyon dolar büyüklükte 2024'te 6.3 trilyon dolara yükselecek. E-ticaretin perakendedeki payı 2015 yılında yüzde 7'lerdeydi. 2021'de yüzde 20'ye geldi, 2024'te ise yüzde 25'lerde olacak. Market alışverişlerinin online payı pandemi yüzde 7'den 10'lara çıktı. Şu anda yüzde 9'larda... Bu trendler gelecekte de yükselerek devam edecek. Bu dönüşümün önünü politikalarda önünü açılması gerektiğine inanıyoruz, elimizden geleni yapıyoruz. Çin e-ihracat uygulamaları bizim için önem arz ediyor. Türkiye Bir Kuşak Bir Yol'da orta koridorda etkin bir e-ihracat ağı kurabilir. Çin'in e-ticaretteki üstünlüğünden öğrenecek çok şeyimiz var" dedi. 

"Çin, dijitali öncelikli alan olarak belirledi"

Çin Ankara Büyükelçisi Liu Shaobin ise yaptığı konuşmada. Çin'in Türkiye'nin ikinci büyük ticari ortağı olduğunu vurguladı, ipek Yolu'nun çok hızlı bir inovasyona şahitlik ettiğini kaydeden Shaobin, şunları söyledi, "Dijital ekonomiyle artık global rekabetin mimarisi de değişiyor. Çin son yıllarda internet inovasyonlarına, paylaşım ekonomisine ağırlık verdi. Bütün internet tabanlı girişimleri destekliyoruz. Çin'in dijital ekonomisi 2021'de 7 trilyon dolar oldu, bu GSYH'nin yüzde 40'ını oluşturuyor. Dijitali öncelikli alan olarak belirledik. Çin Türkiye ilişkileri de 50 yılda çok önemli yol kat etti. Çin, Türkiye'nin ikinci büyük ticari ortağı oldu. Toplamda 34 milyar dolarlık ticaret hacmi var. Çin ve Türkiye ile dijital ekonomide deneyimlerini paylaşabilir."