Tarih 30/07/2022 Yayın Milliyet Yayın Türü Yazılı Gençlerimiz tercih aşamasında çevrelerinden, büyüklerinin deneyimlerinden ve işin uzmanlarından yardım almalı ancak hepsinden önce kendi isteklerine kulak vermeli. Çünkü genellikle çok genç yaşta alınan bir karar olan üniversite ve bölüm tercihi tutkulardan fiziksel özeliklere, hayallerden bireysel yeteneklere dek uzanan geniş yelpazede bir değerlendirme sürecini beraberinde getiriyor. Karar sürecinin en önemli sacayağı tercih edilen bölümün kişinin bireysel yatkınlıklarına ve hayallerine uygunluğu; lisans veya ön lisans fark etmeksizin yapılacak seçimler ileride icra edilecek mesleğe ilk adım niteliği taşıyor. Başarılı bir profesyonel olma yolunda çıkılan bu yolculuktaki en önemli araç ise kuşkusuz motivasyon. Bu doğrultuda; gençlerimiz hayallerini, yeteneklerini ve ilgilerini iyice kavradıktan sonra çağımızın hatta geleceğin koşullarına göre kendi yollarını çizmeli. Hem bölüm hem üniversite tercihinde, hızla devir atlayan teknoloji ve günümüzde birçok sektörde ana unsur olan dijital dönüşüm düşünce basamaklarının ilk sırasında yerini almalı. Adaylar gidecekleri üniversiteleri araştırırken akademik kadrolarla birlikte dijitalleşmeyi, yapay zekâyı ve veri bilimini önceleyen müfredatlara dikkat etmeli. Özetlemek gerekirse; gençlerin tercihlerini yaparken kişisel istekleriyle beraber 21. yüzyılın mesleki ve akademik standartlarını karşılayacak etmenleri bir tartıya koymaları gerektiğini söyleyebiliriz. Öte yandan, hangi alanı seçerlerse seçsinler o alanda en iyilerden biri olma hedefini, teknoloji okur yazarlığını, yabancı dil hakimiyeti, sosyokültürel gelişim ve entelektüel birikimlerini yükseltecek tercihleri ön planda tutmalarını önerebiliriz.